חוגגים בר/ת מצווה עירונית: 1600 תלמידי כיתות ז' אתמול בירושלים

חוגגים בר/ת מצווה עירונית: 1600 תלמידי כיתות ז' אתמול בירושלים

רק ברחובות: אתמול יצאו כ-1600 תלמידי כיתות ז' בעיר לסיור בירושלים במסגרת חגיגות בני ובנות המצווה, זו השנה העשירית. הם ביקרו באתרי מורשת ובכותל, וסיימו את היום בטקס מרגש בפארק ענבה במודיעין במעמד ראש העיר, רחמים מלול, ממלא מקומו זוהר בלום, מנכ"ל העירייה, דורון מילברג, מ"מ מנכ"ל החברה העירונית, איציק עובדיה ובכירי אגף החינוך בעירייה.

אתמול, יום שלישי, נערכה חגיגה עירונית לכל בני ובנות המצווה בעיר: כ- 1600 תלמידי שכבת ז' מכל העיר בקרו אמש בירושלים, והיו בכמה אתרי מורשת. באירוע השתתפו תלמידי החינוך הממלכתי והממלכתי-דתי, וכולם עלו יחד לירושלים לחגוג את הגעתם לגיל מצוות.

שנת בר/בת המצווה הינה שנה משמעותית מאד עבור הילדים והילדות . בעיריית רחובות נוהגים לציין זאת בדרך ערכית שמבטאת את החיבור למורשת ולישראליות. הגעתם של אלפי התלמידים מרחובות לירושלים, לאתרים הקדושים ביותר לעם היהודי ומהחשובים במדינת ישראל – הופכים את המעמד לעוצמתי הרבה יותר. הילדים החלו את היום בסיורים ברחבי עיר הקודש וביקרו באתרים המספרים את מורשת העם היהודי לדורותיו, ברובע היהודי, מנהרות הכותל, עיר דוד, שרשרת הדורות, טיילו על החומות והגיעו להטמין פתק בכותל המערבי. לאחר מכן הם הגיעו לסיור בפארק מיני ישראל.

בסופו של היום, התכנסו התלמידים יחד עם הצוותים החינוכיים בפארק ענבה במודיעין לטקס גדול ומרגש, שם בירכו אותם ראש העיר, רחמים מלול וממלא מקומו מחזיק תיק החינוך, זוהר בלום, וצפו במופע של בימת הנוער העירונית. היום כולו הינו בהפקתה של החברה העירונית רחובות לתרבות, נופש וספורט.

הטקס נערך גם במעמד מנכ"ל העירייה, דורון מילברג, מ"מ מנכ"ל החברה העירונית, איציק עובדיה ובכירי אגף החינוך בעירייה .

רחמים מלול, ראש העיר, שוחח עם הילדים על משמעות גיל המצוות וכניסתם לעולם המבוגרים: "ייסדנו ברחובות מסורת ברוכה של שליחות המחברת את הילדים לזהותם הישראלית ולמסורת היהודית. אתם, התלמידים – הדור הבא שלנו. בזכות הצוותים החינוכיים וההורים, אין לי ספק שתהיו דור ערכי, שמכיר ומכבד את זהותו ואת מורשתו".

מ"מ ראש העיר, זוהר בלום: "אנו גאים לקיים את האירוע הזה במשך עשור, הכולל טיול במקומות הקדושים ומסתיים במיני ישראל שנותן מבט על כל ישראל. רחובות היא העיר היחידה שחוגגת לכלל התלמידים בעיר את בר ובת המצווה".

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות: "אנו גאים בפרויקט יוצא הדופן הזה, שבו כל כך הרבה תלמידים חוגגים ביחד בפעילות ערכית ומשמעותית, אשר מחברת אותם למורשת היהודית ולזהותם הישראלית".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh