מאפריקה לרחובות

מאפריקה לרחובות

משלחת של נציגי ציבור ועובדי מדינה ממדינות אפריקה ביקרה השבוע בשי"ל- שירות יעוץ לאזרח.

בשבוע שעבר הגיעה משלחת של עובדי ציבור ונציגי ציבור בכירים ממדינות אפריקה: ניגריה, קניה, אוגנדה ומלאווי ללמוד על שי"ל- שירותי יעוץ לאזרח באגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות.

שירות ייעוץ לאזרח פועל מטעם משרד הרווחה ועיריית רחובות, באגף לשירותים חברתיים. השירות מסייע ביצירת קשר בין האזרח לגורמים ציבוריים ופרטיים, מתן מידע, הכוונה, ייעוץ ועזרה במימוש זכויות וחובות, באמצעות עורכי דין מתנדבים. נושאי ייעוץ העיקריים שבהם מסייעים:  יחסי עבודה, סיוע לעולים חדשים, מילוי טפסים, כתיבת מכתבים, ביטוח לאומי, צרכנות, זכויות של אנשים עם מוגבלויות ועוד. השירות ניתן ללא עלות, וכל תושבי רחובות זכאים לפנות וליהנות מהשירות.

המשלחת הגיעה לקורס של שבועיים בישראל בנושא מנהל ציבורי. במסגרת הקורס אותו הם עוברים במכללת הגליל, הם משתתפים בהרצאות בנושאים של יצירת מדיניות, קידום מדיניות, אסטרטגיות במינהל ציבורי, מינהל דיגיטלי, שיתוף ציבור ביצירת מדיניות, מניעת שחיתות ועוד.

אחד הנושאים שמאוד מעניינים אותם הוא שיפור השירות לאזרח, ולכן החליטו במכללת הגליל לחשוף אותם לשי"ל רחובות.

עובדי שי"ל רחובות הציגו בפני האורחים את מדיניות האגף, לפיה מיצוי זכויות תורם ומשפר את איכות החיים של האנשים, איך מסייעים לתושבים ואופן העבודה עם המתנדבים. העובדים הציגו את הפרויקטים של "שיל" עד הבית- הנותן שירות לאלו אשר מרותקים לביתם ואינם מסוגלים להגיע לקבלת השירות, וכן את עמדת שי"ל בבבית המשפט השלום ברחובות. בסיום המצגת האורחים שאלו שאלות בנוגע לניהול מערך מתנדבים, הקשר בין שי"ל לבין משרד הרווחה ושאלות חשובות נוספות.

בדיון השתתפו ואירית שיפריס מנהלת האגף לשירותים חברתיים, מנהלת שי"ל ברחובות, עו"ס רויטל לוי, המתנדבים עו"ד סטיב קרוננגולד ורנדי לנג, מפקחת תחום שי"ל והתנדבות ממשרד הרווחה סופי קרוטר ואחרים.

שיפריס: "שמחנו לארח ברחובות את המשלחת מארצות אפריקה שהתעניינו בעשייה בעיר, ולהציג להם את הפעילות העניפה של שי"ל רחובות. נחשפנו לשאלות ולחשיבה מאתגרת בתחומים חברתיים, בהגנה על קטינים וביחסי אזרח וממשל".

קבלת קהל בשי"ל רחובות: ימים א'-ה': שעות 9.00-12.00  |  יום א' וג':  שעות 16.30-18.30.

במשרדי האגף לשירותים חברתיים של עיריית רחובות, רחוב הנביאים 8, רחובות  |  טלפון: 08-9392684/5/6  |  פקס: 08-9392683

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh