התמונה החינוכית ברחובות

התמונה החינוכית ברחובות

שביעות רצון גבוהה מצד הורים ומורים; שיעור אלימות נמוך. נתונים נוספים מהתמונה החינוכית ברחובות שפרסם משרד החינוך: שיעור האלימות ברחובות (5%) נמוך מהממוצע הארצי (7%)שותפות ההורים גבוהה יותר מהממוצע הארצי, ושביעות רצון המורים מבתי הספר אף הוא גבוה מהממוצע הארצי.

ביום חמישי פרסם משרד החינוך את נתוני התמונה החינוכית בבתי הספר בעיר רחובות, המבוססים על נתונים מכל התיכונים ברחובות לשנת תשע״ח, וכן על סקר שעליו השיבו מורים ותלמידים.

כזכור, נרשמה עליה בזכאות לבגרות בכל הפרמטרים שנמדדו, אולם מהפרסום עולים עוד כמה נתונים מעניינים:

ברחובות 4.7% תלמידי חינוך מיוחד, ו- 95.3% – תלמידי חינוך רגיל.

אחוז המורים בעלי תואר שני ומעלה הוא גבוה מאוד, למעלה ממחצית, ועומד על 52.5%.

בכל הקשור בערכים ואקלים חינוכי, עולה כי שיעור המעורבות במקרי אלימות ברחובות (%5) נמוך יותר מהשיעור הממוצע הארצי (7%) , וכי שותפות ההורים בבתי הספר (83%) היא בשיעור גבוה יותר מהממוצע הארצי (76%) .

נתונים איכותיים נוספים נרשמו גם בתחום הנוגע לצוותים החינוכיים ושביעות רצונם: בנושאי קליטה וליווי של עובדי הוראה, שביעות רצון המורים מבית הספר ועבודה שיתופית של הצוותים – גבוה הממוצע ברחובות מהממוצע הארצי.

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זוהר בלום: "השקעה וליווי צמוד מביאים לתוצאות . אנחנו מעורבים בפרטים ותומכים בבתי הספר מקרוב. אנחנו שמחים לראות שגם בתחומים שאינם ציונים, רחובות מובילה. נמשיך להעניק להם ולבתי הספר את מלוא התמיכה, הן בליווי והן במשאבים".

מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות, אפרת צוקרמן: "אנו מודים לצוותים החינוכיים בבתי הספר על עבודתם המסורה עם תלמידי רחובות. אנו מברכים על העבודה השיתופית של צוותי המורים בתוך מוסדות החינוך ומאמינים כי עבודת צוות מניבה את התוצאות האופטימליות".

ערכים ואקלים חינוכי

  רחובות ארצי
קידום סובלנות כלפי האחר והשונה 75% 76%
מעורבות באירועי אלימות 5% 7%
שותפות הורים בבתי הספר 83% 76%

הצוות החינוכי

  רחובות ארצי
קליטה וליווי של עובדי הוראה 83% 72%
ניהול פיתוח הצוות החינוכי 37% 40%
שביעות רצון מורים מבית הספר 78% 72%
עבודה שיתופית (של צוות המורים) 82% 76%

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh