אסאדו על האש

אסאדו על האש

אחד משירותי הקייטרינג הנפוצים , אשר הפכו לשם דבר באירוע המשפחתיים, הפרטיים או העסקיים הינו אסאדו על האש. למרות שעם ישראל ממנגל בכל הזמנות, הצלייה המיוחדת של האסאדו, אשר הגיע אלינו מארגנטינה הרחוקה, הפך לאהוד הציבור הישראלי. האסאדו, מבושל בדרך המסורתית ממש כמו בדרום אמריקה ושיטת הצלייה הינה באמצעות שיפודים גדולים הדומים לחרבות. שיטה זו היא צלייה על גחלים בחום נמוך, הבשר נצלה למשך שעות בעשייה מיוחדת, מה שגורם לו להיות טעים עסיסי ורך.

השורשים של צלייה זו הם מעניינים, היות במדינות דרום אמריקה כמו ברזיל, ארגנטינה ואורוגוואי , כאשר היה שפל ותקופת עוני ב-118, הבוקרים אשר היו עסוקים בעבודה עם עדרי הצאן, היו שוחטים את הבקר בבוקר לפני שיצאו לעבודתם, שיפדו את נתחי הבשר ותלו אותם מעל המדורה, עד שהבשר התבשל באופן איטי. כאשר הם סיימו את עבודתם הבשר כבר היה מוכן לאכילה. היום, כבר אין קשר בין עוני לבין אסאדו על האש, כי אם להפך.. מדובר על  צלייה של בשר איכותי ערב לחיך של כל המוזמנים שזוכים לטעום ממנו.

רטבים דרום אמריקאיים מיוחדים אשר הולכים בד בבד עם האסאדו

יש לציין, כי רטבים מיוחדים מדרום אמריקה, הולכים בד בבד עם אסאדו על האש כמו הרוטב הידוע הצ'ימיצ'ורי, אשר העשב עם שום ועשבי תיבול מיוחדים ובעבודת יד ביתית כל הקונספט הזה יחד, מעניק טעם מיוחד ונפלא בניחוחות דרום אמריקאיים לבשר איכותי הנצלה על פי המסורת השורשית של הדרום אמריקאיים. חברות קייטרינג רבות, אימצו שיטה זו ואירועים שיש בהם אסאדו, נחשבים היום למוצלחים ביותר.

ההתפתחות הישראלית הענפה בתחום הקולינריה

ישראל התפתחה מאוד בכל הקשור אל קולינריה, היות וישנם המון אירועים משפחתיים וכל חברת קייטרינג בשרי, מעוניינת להעניק את המזון העשיר והטבעי ביותר , על אחת כמה וכמה, כאשר מדובר על מאכלים בשריים.חלק  בלתי נפרד מקולינריה זו, הינה אסאדו על האש. ישראלים רבים נחשפו למסעדות דרום אמריקאיות ואהבו את הבשרים הנצלים באופן זה, מה שגרם לחברות קייטרינג רבות ללמוד היטב את סוג הבשר, הצלייה והרטבים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh