שומרים על הטבע בכל מחיר:

שומרים על הטבע בכל מחיר:

מבצע מיוחד להעברת פקעות צמחים לרגל בניית אצטדיון עירוני ברחובות. בשטחים הפתוחים ברחובות צפוי להיבנות אצטדיון עירוני בן 5000 מקומות עם שטחי אימונים, מסחר ועוד. בימים אלה נערך מבצע מיוחד להעתקת מקומם של אלפי "דיירים" וותיקים: פקעות צמחי חורף.

החברה לפיתוח רחובות (החברה הכלכלית של עיריית רחובות המבצעת את הבנייה במקום) ערכה בימים האחרונים מבצע מיוחד להעברת אלפי פקעות של גיאופיטים ( צמחים שבתקופה מסוימת מתים בהם כל החלקים העל קרקעיים ונותרים רק איברי אגירה תת-קרקעיים) לשמורות ושטחים פתוחים אחרים.

בשלב אישור התב"ע לצורך הקמת האיצטדיון התבקשה הלר לערוך סקרים למיפוי צמחי חורף וצמחי קיץ המצויים בשטחים הפתוחים במקום. הסקרים גילו את הצמחים, והלר התחייבה להעתיק אותם מהשטחים הללו בטרם תחילת העבודות להקמת האיצטדיון.

הלר ביצעה את העתקת הגיאופיטים מהמקום באמצעות חברה מקצועית העוסקת בכך – זרעי ציון- ובתיאום עם רשות הטבע והגנים. מהמקום הוצאו אלפי פקעות שחלקן הועתקו לשמורת טבע אחרת וחלקן ייטמנו במקום אחר ברחובות. במקום ייערכו בקרוב גם עבודות להעתקות עצים בשיתוף עם פקיד היערות.

מיטל קופרברג, סמנכ"ל הלר: "שמירה על הצמחייה בשטחים הפתוחים במקום היא חלק מהתפקיד שלנו. חלק מפרויקט האיצטדיון הוא פארק עירוני פתוח שינגיש את הטבע לתושבי העיר והאיזור. עשינו כל מה שניתן על מנת להעביר את הפקעות בזהירות ובעדינות הראויה, כדי שיוכלו להמשיך ולפרוח עוד לפני החורף הקרוב".

פרוייקט בניית האצטדיון העירוני ברחובות, בהיקף של כ- 100 מליון ₪, מתוכנן כחלק מפארק נופש עירוני גדול אשר ישתרע על 126 דונם, מתוכם 50 דונם יוקצו עבור שטחי האצטדיון ומגרש אימונים שיוקם בסמוך אליו. האצטדיון צפוי לכלול 5,000 מושבים, חדרי הלבשה, חדרי שופטים, חדרי עיתונאים, וכן שטחי מסחר ומתחם חנייה.

בנוסף לאצטדיון, במסגרת התוכנית יהיה שטח ציבורי פתוח על כ- 70 דונם הכולל שימור שביל טרזינות היסטורי ששימש קרוניות להובלת פרי ההדר, הקמת גשר הולכי רגל מעל מסילת הרכבת, מתקני משחקים, שטחי גינון, נטיעות עצים ומרחבים ירוקים פתוחים לרווחת התושבים.

המבצע להעברת הפקעות נערך כשלב מקדים בטרם תחילת השלב הראשון של העבודות להקמת האצטדיון העירוני ברחובות: עבודות עפר, חפירה ודיפון להכשרת השטח הענק לבניית האיצטדיון, שצפויות להימשך מספר חודשים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh