3 טיפים לגב בריא יותר

3 טיפים לגב בריא יותר

הדרך למנוע כאבי גב היא לבצע התאמות ושינויים באורח החיים. החל מכורסת הטלוויזיה ועד הכרית – הנה כמה המלצות לשמירה על עמוד השדרה

הערכות של אנשי מקצוע בארצות הברית קבעו באוקטובר 2009 ש-80% מהאוכלוסייה יסבלו מכאבי גב תחתון בשלב מסוים בחייהם, מה גם שכאבים מן הסוג הזה נחשבים לתלונה השכיחה ביותר של גברים ונשים אצל רופא המשפחה. למעשה, שכיחות הופכת כאבי גב תחתון במהלך החיים גדולה בעיקר במדינות מתועשות ומפותחות ולרוב הם מופיעים אחרי גיל 30.

מצד שני, אפשר להתעודד מכך שההתמודדות עם כאבי גב לא ייחודית לפלח מסוים באוכלוסייה ושיש כיום פתרונות אפקטיביים. גם אתם מזהים את הפגיעה בגב ומחפשים איך לשפר את איכות החיים? הנה 3 טיפים ל-3 סיטואציות שאתם ככל הנראה מכירים היטב:

  1. אורח חיים יושבני

"יושבנות" היא מילה חדשה יחסית שמתארת מצב של ישיבה רבה וממושכת במהלך היום. לא מדובר בהכרח על היעדר פעילות גופנית, אלא על התנהגות יום יומית שמתחילה ברכב, ממשיכה במשרד וכוללת גם את שעות הפנאי מול הטלוויזיה. כמו כן, מחקרים מצאו שאורח חיים יושבני מזיק לכל מערכות הגוף, פוגע בבריאות ומקצר את תוחלת החיים.

בטווח המיידי, הדרך הכי טובה למנוע אורח חיים יושבני היא לקום, לעמוד ולבצע פעילות קלה כשעתיים ביום ועד 4 שעות במצטבר. בטווח הארוך, צריך לדאוג שגם הישיבה תתבצע עם גב זקוף וברכיים ישירות ומומלץ לעבוד עם מרפקים בזווית של 90 מעלות. אם כבר הגעתם הביתה והחלום שלכם הוא לנוח מול המסך, דעו שמשתלם להשקיע בדגמים של כורסת טלוויזיה איכותית ונוחה במיוחד.

  1. שנו הרגלים מסוימים

כאבי גב מופיעים על רקע חוסר בפעילות גופנית, ישיבה ממושכת, הרמת משאות כבדים, עלייה במשקל, עישון, צריכת אלכוהול, דיכאון, חרדה, עייפות, חוסר שינה ויציבה לקויה. כפי שאפשר להבין, לא חייבים להיות רופאים בשביל לראות שכל הפעולות ברשימה הן בתחום האחריות שלנו.

במילים אחרות, הסוד לגב בריא יותר הוא שינוי של הרגלים מסוימים שפוגעים בגב בתחתון והעליון. זה אומר שכבר עכשיו צריך להגביר את קצב הפעילות הגופנית ולהתאים אותה לסרגל המאמצים, להימנע כאמור מישיבה ממושכת ולוותר לגמרי על הרמת משאות כבדים. במקביל, אין ברירה אלא לנסות להוריד במשקל, להפסיק לעשן ולצרוך אלכוהול ולא להתבייש לפנות לעזרה על רקע תסמינים של דיכאון, חרדה ועייפות כרונית.

במידה והבעיה היא יציבה לקויה, אפשר לטפל בה בגילאים צעירים ומבוגרים על ידי פיזיותרפיה או שינוי התנהגותי. באופן עקרוני, ליקויי יציבה קיימים כאשר חלקי הגוף לא מוחזקים נכון ובעזרת פיזיותרפיה ניתן למתוח ולהניע את המפרקים כדי לחזק את השרירים המייצבים של עמוד השדרה.

  1. השקיעו במזרון ובכרית

אדם ממוצע מבלה מעל שליש מחייו בשנה ולכן אין פלא שהתנוחה בלילה היא זו שקובעת עד כמה ואם בכלל תרגישו את כאבי הגב בבוקר. החדשות הטובות הן שהטכנולוגיה הקיימת מאפשרת לכם לבחור בין מזרון ויסקו, לטקס וקפיצים ולהעניק לגוף תמיכה אופטימלית. כמו כן, יש כריות שמיוצרות גם הן מחומרי גלם משובחים לצורך שיפור תנוחת השינה ומניעת כאבים בגב התחתון והעליון.

מבחינת דרגת הקושי של המזרן, הרבה תלוי במשקל הגוף ובהעדפות האישיות שלכם. אחרי שתמצאו את דרגת הקושי שעוזרת לכם להירדם ולישון ברצף, נסו להתרגל לשינה על הצד ולא על הגב או על הבטן. כך תפזרו את העומס על חלקי הגוף השונים ולא תצטרכו לקום עם כאבי גב מטרידים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh