טיפים לשיפור השינה

טיפים לשיפור השינה

יוצאים לחופש בלי הבעיות: יוצאים למלון ולא רוצים לארוז במזוודה גם את נדודי השינה?

טיפים לשיפור השינה כבר ללילה הקרוב באדיבות כללית רפואה משלימה.

בחודשי הקיץ משפחות רבות יוצאות לחופשה, אך ההנאה של החופשה לא תבוא לידי ביטוי באופן מלא אם בלילה, במלון, לא נצליח להירדם בגלל מחשבות מטרידות על בריאות המשפחה, תשלום חשבונות, יעדים בעבודה, איפה החופש בדיוק? איך תשפרו את טיב השינה שלכם לקראת היציאה לחופשה בפרט ובכלל בשגרה?

מספר טיפים קלים לביצוע שבועיים לפני היציאה לחופש על מנת לסייע לשינה איכותית יותר על פי הרפואה הסינית.

  1. עיסוי עצמי של כף הרגל,  מייצרים תנועה אנרגטית כלפי מטה, באמצעות שמנים נעימים. ניתן להיעזר בטיפול מקצועי של רפלקסולוגיה שיטה מעולה להקלה והורדת מתח בעיקר כשזה נוגע לבעיות שינה.
  2. הורידו הילוך, תנו לעצמכם לשקוע בנועם לפעילויות רגועות יותר –מקלחת, ארוחת ערב, ספר טוב.
  3. צרו סביבת שינה נכונה הכוללת עיצוב נעים ומרגיע – בלי פינות עבודה שייצרו לכם מחשבות… תעמעמו אורות, תוציאו מהחדר מסכים וכמה שפחות נורות לד.
  4. המוח אוהב הרגלים – התרגלו לכך שבמיטה ישנים ולכן אל תצפו בטלוויזיה מהמיטה ואל תאכלו בה.
  5. ספורט לפני שינה… בדקו עצמכם האם אתם נרגעים אחרי פעילות גופנית ונרדמים אחרי או שמא מתעוררים ונהלו את שעות הפעילות בהתאם.
  6. אל תעמיסו על הקיבה – אצל רוב האנשים השינה טובה יותר במידה ונמנעים מאכילה לפחות 4 שעות לפני השינה. הימנעו מקפה, אלכוהול, ניקוטין וכל מזון שיעלה את רמות הסוכר ויגרום לעוררות.
  7. במידה והטיפים הביתיים לא מספיקים, טיפולי רפואה משלימה יכולים לסייע בהורדת הלחץ או חיזוק הגוף (בהתאם למצב המטופל) ולאפשר לגוף להירגע:
  • רפלקסולוגיה
  • שיאצו טיפול במגע באמצעות לחיצות בנקודות על מסלולים אנרגטיים, מה שמביא לתחושת איזון הרפיה ורוגע. כבר לאחר טיפול אחד או שניים, תוכלו לשחרר את הגוף וכך גם לישון ברוגע ושלווה
  • דיקור סיני מתבצע באמצעות החדרת מחטים דקות לנקודות על גביי מרידיאנים (מסלולי אנרגיה), מה שיוצר תחושת נינוחות, רוגע ומביא לאיזון של הגוף.
  • הומיאופתיה דיסציפלינה רפואית בת 200 שנה, המתייחסת לאדם כשלם – כל חלקי הגוף והנפש קשורים זה בזה ולכן יש לטפל באדם כמכלול ולא להתמקד באזור ספציפי. הטיפול ההומאופטי מתבצע על ידי מתן תמצית חומרים ייחודי בהתאמה אישית.

חשוב לציין כי לכל אדם מבנה שונה ודברים שונים משפיעים עליו בצורות שונות כך שלטיפול מיטבי בבעיית השינה פנו לייעוץ למטפל מומחה שיידע להתאים את הטיפול המתאים ולהציע שינויים מתאימים באורח החיים להטבה באיכות השינה.

ומה עושים כשמגיעים לחופשה על מנת לשפר את איכות השינה?

תלוי בסוג החופשה, במידה ובחרתם בחופשת בטן-גב, כדאי לשלב פעם ביום הליכה מרעננת של לפחות 40 דקות, לבצע נשימות עמוקות ונוחות ולשים לב לא לאכול יותר ממה שהגוף צריך ויכול, למרות הבופה הפתוח והפיתויים הרבים. במידה ובחרתם בחופשות אקסטרים מלאות פעילות, חשוב לזכור להקדיש זמן למתיחות והרפיה וכן, גם כאן הליכה קלה מרעננת ומרגיעה את הגוף והנפש ומסייעת לשינה טובה יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh