סורק ברקוד

סורק ברקוד

אנו מכירים את הברקודים מהמרכולים, החנויות ומכל המוצרים שאנו צורכים. זו הסיבה, כי סורק ברקוד הינו מכשיר חיוני לכל הרשתות של המזון, הפארמה ומוצרים רבים אחרים. הברקוד, או בשמו העברי "קוד קווים" הינו צורת ייצוג של מספרים ואותיות, כשאר הקווים הם בעובי שונה האחד מהשני. הסורק מאיר על הברקוד ובאמצעות מד אור הוא מודד את כמות האור המוחזרת אליו מכל נקודה בשטח שנסרק.

יש לציין, כי הברקוד, פותח ע"י חברת IBM בשנת 1971 של המאה הקודמת, על מנת לאפשר קריאה יעילה של המוצר. בעשרות השנים האחרונות הטכנולוגיה התפתחה לאין שיעור ותרמה המון לכל הנושא של מלאי וניהול, איסוף נתונים ועוד. המון חברות, חנויות משתמשים עם סורק ברקוד מה שמייעל ומקצר את העבודה. כולנו מכירים את הפסים השחורים, אשר נמצאים בכל מוצר על המדף, באמצעות סורק זה, ניתן יהיה לזהות את המוצר ואת מחירו.

הברקוד למעשה, מורכב מספרות ואותיות, קורא את הקוד ומפענח אותו. ניתן לבצע את קריאת הברקוד, באמצעות שלושה סורקים- אחד שמפענח את הקווים לטקסט באמצעות קרן לייזר והחזרת האור של הלייזר, סורק אשר מפענח את הרצף הכולל של הקווים באמצעות פס אדום עבה. השלישי הינו סורק אשר מפענח את הקוד ע"י צילום תמונת הברקוד והמרתה לטקסט.

סורקי ברקוד משוכללים שמקלים על העבודה ומתאימים לסוג העבודה

ישנם סוגים שונים של סורק ברקוד, אשר מורכבים מתבנית של רצף קווים ויכולים להכיל עד לעשרות בודדות של תווים. מבנה של הקידוד הוא כמו סרגל קווים שאנו מכירים. ישנם סורקי ברקוד, אשר בנויים מתבנית גרפית שיכולה להכיל גם אלפי תווים. מבנהו של הקידוד הוא בצורת ריבוע אשר מכיל פיקסלים קטנים וריבועים נוספים.

גם סורקים נטענים, הפכו לשימושיים ביותר מה שמאפשר ניידות גבוהה ונוחות. ניתן לסרוק את המוצרים מהמרחק של הטעינה כמו מרחק של 100 מ' ויותר. ברקודים אלחוטיים, משמשים למחסני תעשייה וניהול מלאי. בתוכנת המחשב של סורק ברקוד, נמצאים פריטים, שירותים מגוונים עם הפרטים  כגון מחיר, מלאי ושאר המידע שנמצא רלוונטי ונוח לבעלי העסק. מטרתו של הברקוד, הינה קיצור התהליך, סיוע לזיהוי קל של האינפורמציה בזמן מאוד קצר.

יישומים ושימושים של סורקי הברקוד.

סורקי ברקוד, כבר נמצאים עשרות שנים בשימוש והם 10 פעמים מהירים יותר, מאשר הקלדת אדם וכן, 10,000 פעמים מדויקים יותר. סורקי ברקוד משמשים ביישומי מכירות, במרכולים במיוחד ועוד. מאז שקוראי הברקוד יושמו, היכולת של הבקרה ומעקב אחר כמויות, מחירים, תאריכי רכישה, גרמו לעולם העסקים להתנהל באופן טוב, יעיל ומהיר. את סורקי הברקוד, ניתן לרכוש בחנויות המשווקות קופות רושמות וציוד לחנויות. יש למצוא חברה וותיקה ואמינה העוסקת שנים בשיווק של מוצרי קופה, אקדחי מחירים וסורקי ברקוד.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh