כאבי רגליים במנוחה

כאבי רגליים במנוחה

יש המון סיבות ותופעות לכאבי רגליים בתנועה, בפעילות ספורט ועוד, אך מה גורם למצב של כאבי רגליים במנוחה?

הפרעות של תחושה ברגליים גם במצב של מנוחה כמו תחושת שריפה, בעירה של כפות הרגליים או תחושת צריבה, נימול ועוד הם שכיחות מאוד. הסיבות לכך יכולות להיות אורתופדיות או נוירולוגיות, ראומטיות, בעיות של כלי דם וגם בעיות עצביות.

לכאבי רגליים בגלל בעיה עצבית קוראים כאב נוירופטי. זהו כאב שהמקור שלו בפגיעה או מחלה של מערכת העצבים, לעומת נזק לרקמה כמו בעיות גרמיות או דלקת פרקים.

בדרך כלל הסימפטומים של מחלות ממקור עצבי, יופיעו בכפות הרגליים והשוקיים. הם לרוב מלווים בהפרעות אחרות כמו תחושת שריפה, זרמים, קור או חום, נימול והירדמות ועוד. נימול ברגליים נובע מתקלה בייצור של פעילות חשמלית המועברת למוח.

כאבי רגליים במנוחה: מחלת העצבים ההיקפיים

מחלה של העצבים ההיקפיים, פוגעת בעצבים הארוכים תחילה, בשם רגישותם לפגיעות. העצבים הארוכים הם אלה המגיעים לכל איבר מרוחק בגוף, למשל לכפות הרגליים. משום כך בבעיות של כאבי רגליים במנוחה שנובעות מבעיות עצביות , יהיו מעורבות כפות הרגליים.

אלה הן תופעות השכיחות לחולי סוכרת, כתוצאה מסיבוך שלה בשם "נוירופתיה סוכרתית". הם יתלוננו על כפות רגליים שורפות.

בנוסף לסכרת יש סיבות נוספות לתחושות שריפה ברגליים, יש תסמונת בשם "כפות רגליים שורפות" שאיש אינו יודע עד היום מה הסיבה לכך. בחלקם של המקרים מדובר בגנטיקה. קירור הרגליים אגב, בהחלט מקל על תחושת השריפה.

בעיות עצביות וכאבי רגליים

כאב נוירופטי עלול לגרום לתחושה של כאבי רגליים במנוחה. אין קשר בין הליכה או תנועה, או ספורט לכאב הזה.

לפני שמחליטים כי כאבי הרגלים נובעים מבעיה עצבית, רצוי לשלול מקורות אחרים כמו נפיחות של הקרסול, בעיות פרקים, בעיות אורתופדיות, בעיות של רקמות. כל אלה יבואו לידי ביטוי בהליכה ולא במנוחה. יחד עם זאת רצוי לבדוק כאמור את העניין.

כאב שהוא עצבי, הוא אף יחמיר בזמן מנוחה וזה משום שאם יש תקלה בפעילות החשמלית של העצבים, היא תתקיים גם במנוחה ואז אנו קשובים יותר לכאבים של גופנו, לתחושות שיש לנו, לרמת הכאב ולעוצמה שלו. כאבים אלה יופיעו תחילה בכפות הרגליים, בבהונות, בסוליות ויתקדמו לעבר השוקיים. זהו כאב שהוא כמו תחושת צריבה או שריפה. בנוסף לכף יחוש החולה תחושת נימול ורדימות ברגליים, לחץ, זרמים, תחושת קור או חום ורגליים שורפות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh