אהבת חינם במועדוני הקשישים ברחובות

אהבת חינם במועדוני הקשישים ברחובות

פרויקט ראשון יוצא דופן מסוגו במרחב לגוף ולנפש בבית התרבות רחובות, "סדנת לבבות" בה מעבירים סדנאות להכנת לבבות מבד במועדוני קשישים ברחובות. אותם הלבבות נשלחים לבתי חולים, בתי אבות, מרכזי סיוע ועוד.

השבוע החל פרויקט סדנת הלבבות בשיתוף פעולה של המרחב לגוף ולנפש בבית התרבות, המחלקה לרווחת האזרח המבוגר של החברה העירונית רחובות. המשתתפות בפעילויות במועדון אושיות ומועדון שעריים קיבלו, בסיוע העירייה, שאריות בדים, חוטים וכלי תפירה עימם הן תופרות את הלבבות מטלאי בדים. בתום הפעילות, לבבות אלו מחולקים ברחבי העיר. מטרת פרויקט זה, הינה להפיץ אהבת חינם לאנשים הזקוקים לחום ואהבה.

הפרויקט מובל על ידי נורית שי, מלווה רוחנית, מטפלת אנרגטית ומנחת מעגלי מדיטציה במרחב לגוף ולנפש וד"ר רוני באום, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק ותיקים. נורית מעבירה את הסדנאות ואילו רוני סייעה ליצור את החיבורים בינה לבין מועדוני הקשישים, בסוף הפעילות יאספו הלבבות ויחולקו ברחבי העיר. "הרעיון הוא להכין לב מתוך כוונה טובה, ושהכוונה הטובה תעבור לאלו שמקבלים את הלב – מלב אל לב" מספרת רוני ומוסיפה: "הפידבקים מרגשים, אנשים נושאים איתם את הלב בתיק, ליד הכרית במיטה, בזמן השהות בטיפולים קשים ועוד".

את הלבבות ניתן להכין מכל בד שמתאים, אין גודל אחיד, אפשר לכתוב על הלב אם רוצים ואת כל החומרים מספקת עיריית רחובות, לרבות סלסלות וחומרי מילוי רכים לבדים. הפעילות במועדוני הקשישים מחולקת לשלושה מפגשים, בשני המפגשים הראשונים מתקיימת פעילות של מדיטציה והכנת לבבות ובפעילות השלישית, מתקיימת מדיטציה, פידבק על הסדנה מפי המשתתפות ולבסוף – חלוקת הלבבות.

רוני מספרת על תגובות הנשים במועדונים: "הנשים במועדוני הגמלאים נרגשות מהפרויקט ומהתחושה שבפעילות שלהן הן תורמות לעיר ולמי שזקוק לתמיכה ואהבה ושמחות להשתתף בפעילות. זה המקום להודות לאורית, לשפרה ונורית שפועלות עימי פעולה מלא ומכל הלב".

שיפרה כהן, מנהלת האגף לתרבות ידע ואמנות: "אנו נרגשים מהבשורה של הפרויקט החשוב של המרחב לגוף ולנפש, "סדנת הלבבות", שכולו הענקה של אהבה, מלב אל לב. אין לי ספק כי פרויקט זה מקדם קירוב לבבות ונותן הרגשה טובה לכל העוסקים במלאכה, וממלא באהבה גם את הנותן וגם את המקבל".

צילום: עדי אהרון

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh