חברי התאטרון הקהילתי רחובות על במת צוותא בתל אביב

חברי התאטרון הקהילתי רחובות על במת צוותא בתל אביב

האגף לשירותים חברתיים  בעיריית רחובות מוביל את פעילות התיאטרון הקהילתי רחובות. ההופעה בצוותא במסגרת פסטיבל תאטרון מבוגרים "כל הארץ במה" ע"ש יוסף נצר.

השבוע עלתה במרכז צוותא, לב מרכז הבילוי התל אביבי, הצגת התאטרון הקהילתי רחובות "תרגיל לכיסא ושחקן". קבוצת התאטרון הקהילתי פועלת במסגרת פרוייקט "צועדים קדימה" של האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות .

ההצגה חושפת את ההתמודדות עם בדידות, קשיים במיצוי זכויות וביורוקרטיות מול הממסד, קשיים אישיים ומשפחתיים – וכל זה בנימה הומוריסטית.

לא מדובר בהצגה שגרתית, אלא בקטעי תיאטרון המספרים על סיטואציות בחייהם של השחקנים. השחקנים (אתי, עופרה,אהרון, קרן, מזל, ואסתר) תושבי רחובות, עובדים כשנה וחצי עם הבימאית עירית בן שלמה ולאחרונה עם אילן שלום, ובליווי עובדת סוציאלית אוריה כהן. במהלך התקופה, עברו תהליך אישי וקבוצתי בהם שיתפו בסיפורים האישיים שמתוכם נרקמה עלילת ההצגה.

התוצאה היא הצגה מרגשת המעלה נושאים כואבים ונסתרים מעיני הציבור הרחב ומאפשרת לשחקנים להשמיע את קולם.  ההצגה זכתה לאהדה רבה מהקהל שצפה בה עד כה, והיא ייצגה את העיר בכבוד רב.

אירית שיפריס, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: "מדובר בפרויקט קהילתי, חשוב ומשמעותי כחלק מתכנית רחבה יותר שעוסקת באוכלוסייה הסובלת מעוני והדרה. נושא הבדידות הוא בעיה שאנו פוגשים בקרב אוכלוסייה רחבה. לפני כשש שנים הוקמה קבוצה הפועלת באגף שמטרתה הפחתת תחושת הבדידות ועזרה במיצוי זכויות. הקבוצה נפגשת אחת לחודש ומתקיימות בה הרצאות ופעילויות חברתיות. קבוצת התאטרון היא חלק מהתכנית ואנו משקיעים בה עבודה רבה. את התוצאות אנו רואים כבר עתה וגאים בהם".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh