עם יד על הדופק: מתי כדאי להירשם למלגות?

עם יד על הדופק: מתי כדאי להירשם למלגות?

מלגות עוזרות ללא מעט סטודנטים להעביר את תקופת הלימודים עם הראש מעל המים, בתקופה מאתגרת בה נדרשים להתמיד בלימודים, כמעט ואין זמן לעבוד ובין היתר יש שלל הוצאות – על לימודים, מחייה, דירה וכדומה. מכאן שאם זקוקים לתמיכה כספית, או לחלופין מחפשים אחר תוכנית בעלת ערך מוסף, ולו לטובת תרומה וחיי חברה, הרי שיש להיות ערניים למועדים שבהם נכון לברר וכמובן להירשם.

אל תהיו שאננים!

אז מתי מתחילים לברר אודות מלגות? ובכן עמותת איילים מייעצת להתחיל כמספר חודשים לפני שתקופת הלימודים מתחילה, ואף חודש מרץ עשוי להוות יעד אידאלי כיוון שהוא משאיר הרבה זמן לחפש באופן רגוע, מבלי שיתעורר לחץ ומבלי שתירשמו למלגה שאינה באמת מתאימה לצרכים ולאופי האישי, רק כי זו שרציתם כבר הייתה מלאה.

אפשרו לעצמכם התאמה מלאה

אז מדוע נדרשים לפעול כחצי שנה לפני תחילת הלימודים, כאשר הראש עוד בטיול של אחרי צבא? כיוון שכל מלגה מיועדת לציבור מעט שונה ואל רבות מהן ניתן להירשם רק עד מרץ – כך שחבל להתחיל את שנת הלימודים בתחושת החמצה. בנוסף, חשוב לוודא התאמה מלאה וגם לכך נדרש זמן. שנדגים? יש מלגות שמתאימות לסטודנטים בתחומי המדעים, יש מלגות שמיועדות ללוחמים, יש מלגות שמיועדות לחיילים בודדים, יש מלגות שמיועדות לעולים חדשים, יש מלגות שמיועדות לבוגרי שירות לאומי, יש מלגות שמיועדות לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך וכדומה.

פרמטרים שדורשים התייחסות

עוד שאלה שראוי להציף היא כיצד בוחרים בין מלגה כזו או אחרת, ופה נחדד שמלבד התאמה לקהל היעד גם צריך לבחון האם המלגה מצריכה שעות התנדבות, מה היא מעניקה והאם חשים חיבור אישי לרעיון הכולל שלה. כך למשל אם מבקשים לחבור למארג של הקהילה המקומית ולסייע להפריח את האזור, מוטב לברר אודות עמותת איילים. מבקשים מידע יותר נרחב אודותיה? זוהי תרומתה של עמותת איילים: הקמה של 22 כפרי סטודנטים, הקמה של 17 גרעיני התיישבות בנגב, בגליל ובלוד, שיפוץ מבנים, 500,000 שעות עשייה חברתית ועוד.

שלוש מסקנות

יש מלגות שמעניקות לסטודנט מענה מקיף – הן ערך מוסף והן מגורים מוזלים לצד מלגה כספית נאה. בדיוק כך עשתה עמותת איילים שלצד נתינה גדולה לסטודנט, גם תרמה רבות לסביבה ולקהילה, משמע כל הצדדים יצאו בזכותה נשכרים. לאור הדברים ניתן להבין שלושה דברים חשובים: יש מלגות שמופנות לקהלי יעד ספציפיים, יש מלגות שמעניקות לסטודנט ערך מוסף, וכפי שציינו חשוב לפעול כבר ממרץ – כל עוד הדלתות פתוחות, כך ששנת הלימודים הסטודנטיאלית תתחיל ברגל ימין. שנסכם? גם אם הלימודים נראים רחוקים ועוד לא מחוברים לעולם של אחריות ומסגרת, עדיין מוטב לעשות את הצעד הראשון בהקדם, וממש כפי שהשקעתם מחשבה בחיפוש אחר התואר הנכון לכם, כך גם במקרה זה נדרשת מעט מחשבה לצד השקעה. בהצלחה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh