מתי נשתמש בכדורי הרגעה

מתי נשתמש בכדורי הרגעה

רגע לפני מבחן, עמידה מול קהל, דייט או ראיון עבודה, יש אנשים רבים שחווים תחושה של חרדה שבאה וחולפת כשם שבאה ועם זאת, ישנם אנשים שסובלים מהפרעה מתמשכת של חרדה.

כך או כך, חרדות פוגעות בתפקוד ובאיכות החיים וכדאי ללמוד כיצד לנהל ולהתמודד אתן נכון ובדרך האפקטיבית ביותר. איגוד הפסיכולוגים האמריקאי מגדיר חרדה כרגש המאופיין בתחושת מתח, דאגות ושינויים גופניים כמו לחץ דם מוגבר. חרדה נחשבת לתגובה הישרדותית טבעית, עוד מימי האדם הקדמון כאשר חש חרדה ועמד בפני סכנה וזו גרמה לו לזרימה מהירה של אדרנלין ואפשרה לו להימלט מפני אותה סכנה. אבל בעידן המודרני הישרדות היא כבר לא מצרך חיוני וברוב המקרים חרדות היום נוגעות לנושאים אחרים כמו בריאות, כסף, קריירה. החרדה עשויה לעכב ולמנוע הצלחה ולגרום אפילו לפגיעה בבריאות במיוחד כאשר התחושה שנוצרת היא שהדאגה היא בלתי נשלטת ומפריעה למערכות יחסים בשל קשיי ריכוז ועצבנות מוגברת או נדודי שינה. החרדה יכולה לגרום לאנשים גם לא לצאת מהבית ומשפיעה על חיי היום יום והשגרה וכשהיא מגיעה לעוצמה כזו, היא עשויה להחמיר עם הזמן ויהיה קשה יותר לטפל בה.

כל אדם חווה חרדה בדרך אחרת כאשר יש מי שסובלים מעלייה בקצב הלב ואחרים מאי שקט או בעיות ריכוז וקושי להירדם, צמרמורת, גלי חום. כלומר, התסמינים יכולים להיות רגשיים או פיזיים או שילוב בין השניים. לרוב מקור החרדה הוא תגובה כימית במוח וזו מועצמת על ידי תנאים סביבתיים. אבחון של חרדה יכול להיעשות בצורות שונות, לרוב שילוב בין שאלונים פסיכולוגיים או בדיקות רפואיות כאשר המטרה היא לשלול בעיה רפואית שאולי גורמת לחרדות. לרוב תהליך האבחון ילווה גם במבדקי הערכה עצמאיים בדבר יכולת ההתמודדות האישית עם מצבים מלחיצים למיניהם. קיימים מודלים שונים למדידת מפלס החרדה כמו סולם המילטון שפותח בשנת 1959 וכולל 14 שאלות לדירוג מתחים שונים וכן מדד BAI לבדיקת חומרת החרדה.

מחקרים רבים מצביעים על כך שבקצב החיים המודרני יותר ויותר אנשים סובלים מחרדה וזו יכולה לפגוע בסיכויים להצלחה וכן באיכות החיים. השלב הראשון הוא לקחת שליטה על החרדה ולנסות לנהל אותה דרך טכניקות הרפיה למיניהם כמו טכניקות נשימה, יוגה או דמיון מודרך, להמיר מחשבות שליליות בחיוביות ואפילו לעסוק בפעילות גופנית לשחרור אנדורפינים.

דרך להשתלט על חרדה הוא באמצעות כדורי הרגעה. כדורים אלה אומנם אינם יכולים לרפא חרדה, אבל הם בהחלט יכולים להקל על התסמינים הנלווים לחרדה ולהביא לתפקוד ותחושה טובים יותר. כדורי הרגעה מבוססים על רכיבים שונים, כאשר ניתן למצוא כדורים רבים המכילים את צמח הולריאן הרפואי שמסייע בהרגעת חרדה תוך וויסות תאי העצב והחומצה שבשורש פועלת נגד חרדה ומייצבת את מרכת העצבית ומסייעת בהורדת רמת הלחץ וכן בשיפור איכות השינה. גם הפסיפלורה נחשבת לפרח שכולל הרכב שיכול לסייע בוויסות מצבי רוח ועשויה להקל על תסמיני חרדה. מצב של חרדה יכול להירגם גם בעקבות מחסור בוויטמינים ומינרלים וויטמינים מסוגים מסוימים יכולים לסייע בהתמודדות עם חרדה כמו למשל, ויטמין 6B מסייע באיזון מערכת העצבים ובמניעת חרדה, חוסר שקט ועצבנות.

כדור הרגעה בהחלט יכול לסייע במידה ואתם חשים שהחרדה פוגעת באיכות החיים שלכם או מתמודדים עם מצב מלחיץ במיוחד בתקופה מאתגרת וקשה. בחרו כדור הרגעה המסייע במצבי מתח ומסייע גם בשינה טובה יותר של חברת פארמה מובילה ושימו לב למינון המומלץ על מנת להשיג את האפקט המבוקש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh