ממשיכים לפעול בנושא ניקיון וסביבה

ממשיכים לפעול בנושא ניקיון וסביבה

עיריית רחובות יוצאת במהלך הסברתי בנושא כללי פינוי גזם וגרוטאות.

בחודש שעבר החלה עיריית רחובות במהלך הסברתי מקיף בנושא חזות העיר, ניקיון וסביבה. במסגרת זו יוצאת העירייה במהלך הסברה מפורט בנושא גזם וגרוטאות ומרעננת את כללי פינוי גזם וגרוטאות: לכל רחוב יש יום פינוי קבוע וטווח זמן שבו ניתן להוציא גזם וגרוטאות. יש להוציאן ללא הפרעה להולכי הרגל, בשקיות סגורות ובאופן מרוכז. גזם וגרוטאות בכמות חריגה יש לתאם מראש עם אגף חזות העיר.

סגן ראש העיר, עו״ד יניב מרקוביץ׳: "נוהל פינוי גזם וגרוטאות נועד להסדיר את הנושא בעיר, ואנו פועלים להנגיש אותו לתושבים: בימים אלה מופץ עלון המפרט את הכללים לכל בית אב בעיר. אני קורא לתושבי העיר להקפיד על הניקיון גם בתחום זה, על מנת שיהיה נעים ונוח לכולנו ברחובות. אנו נפעל לאכוף את הכללים ביתר שאת, בכל שעות היממה. רק ביחד נשמור על רחובות נקיה!"

לפני מספר שבועות יצאה עיריית רחובות למהלך הסברתי מקיף בנושא חזות העיר, ניקיון וסביבה. לאחר שבשנה החולפת נקטה העירייה בצעדים משמעותיים לשיפור מערך הניקיון והסביבה, מטרתו העיקרית של קמפיין ההסברה היא לרתום את תושבי העיר להקפיד על ניקיון המרחב הציבורי במספר דרכים: הקפדה בנושא פסולת אישית וניקיון השטחים הציבוריים, הקפדה על ימי הוצאת גזם ופסולת גדולה, איסוף גללי כלבים והגדלת היקף השימוש במכולות המחזור הרלוונטיות.

בימים אלה החלה העירייה במהלך הסברתי מקיף וספציפי בנושא פינוי גזם וגרוטאות. בנושא זה אושר לאחרונה נוהל חדש ועדכני על ידי מועצת העיר. האכיפה בתחום תוגבר בהתאם, ולפיכך חשוב לרענן את כללי הפינוי של גזם וגרוטאות .

בימים הקרובים יופץ עלון מפורט לכל בית אב, אשר יציין את עיתוי הפינוי ואופן הפינוי:

  • גזם (פסולת צמחים) וגרוטאות יש להוציא ערב יום הפינוי (החל מהשעה 15:00 ועד השעה 6:00 ביום הפינוי), בהתאם ליום הפינוי שנקבע בכל רחוב בעיר.
  • מועדי הפינוי לכל רחוב בעיר מפורטים באתר עיריית רחובות. יש להקיש ברובריקת "שירותים בקליק" באתר העירוני על "פינוי אשפה וגזם", ולהכניס את שם הרחוב – מועד הפינוי יעלה באופן אוטומטי . ניתן גם לברר את מועד הפינוי בטל': 08-9392388/7.
  • יש לארוז את הגזם בתוך שקיות ניילון סגורות, לרבות פסולת דשא ושלכת.
  • יש להקפיד כי אורך הגזם לא יעלה על מטר אחד.
  • יש לארוז את הגזם בתוך שקיות ניילון סגורות, לרבות פסולת דשא ושלכת.
  • יש לרכז את הגזם ליד שפת המדרכה, בלי לחסום אותה ותוך השארת מעבר בטוח להולכי רגל.
  • אין להניח אשפת צמחים וגרוטאות בסמוך לעמודי חשמל, טלפון וקופסאות כבלים.
  • הוצאת גזם בכמות גדולה יש לתאם מראש עם אגף חזות העיר, לפחות שני ימי עסקים לפני המועד המבוקש, בטל': 08-9392388/7

סגן ראש העיר, עו״ד יניב מרקוביץ׳: "נוהל פינוי גזם וגרוטאות נועד להסדיר את הנושא בעיר, ואנו פועלים כדי להנגיש אותו לתושבים: בימים אלה מופץ עלון המפרט את הכללים לכל בית אב בעיר. אני קורא לתושבי העיר להקפיד על הנקיון גם בתחום זה, על מנת שיהיה נעים ונוח לכולנו ברחובות. אנו נפעל לאכוף את הכללים ביתר שאת, בכל שעות היממה. רק ביחד נשמור על רחובות נקיה!"

מתחילת הקדנציה, הובילו ראש העיר, רחמים מלול, וסגנו עו"ד יניב מרקוביץ' מחזיק תיק חזות העיר, שינויים משמעותיים בתחום חזות העיר, ניקיון וסביבה. שינויים אלה כללו את הגדלת תקציב חזות העיר, הגדלת מערך חזות העיר בכוח אדם ובציוד מתאים – רכישת משאיות, מנופים ורכבי שטיפה, וכתוצאה מכך תוגברה פעילות מערך הניקיון בעיר, תוכנית העבודה שונתה ועברה תכנון מחדש, ברחבי העיר נוספו עשרות פחים מוטמנים, ומאות פחים לפסולת אישית בצדי הדרך, האכיפה בנושא ניקיון וסביבה הוגברה, נערך מכרז למחזור פסולת אלקטרונית, מערך מכולות המחזור מסוגים שונים חודש והיקף המכולות גדל, הוכנה תכנית אסטרטגית עירונית לקיימות ולשמירה על הסביבה , נערכו פעולות שונות לשיתוף הציבור בענייני סביבה וניקיון, הוצבו עמדות החתלה בגנים ציבוריים, פונו מכולות מהמרחב הציבורי לעמדות מרוכזות לפינוי פסולת ועוד.

כעת, לאחר שמהפיכת הניקיון והסביבה בעיר החלה, הוחלט לרתום גם את התושבים להקפדה יתרה על הניקיון ושמירה על הסביבה בכל היבטיה על מנת להשלים את המהלך.

קמפיין ההסברה בנושא הגזם יעלה גם בשילוט חוצות, באינטרנט וברשתות החברתיות, והחומר המפורט מופיע באתר העירייה ובעמוד הפייסבוק של העירייה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh