"צועדים ביחד"

"צועדים ביחד"

חדש ברחובות לתושבים ותיקים: פרויקט בין-דורי לקידום אורח חיים בריא.

פרויקט "צועדים ביחד" הוא פרויקט ייחודי, אשר במסגרתו  יצעדו ביחד, במסגרת הליכה יומיומית משותפת – אנשים מבוגרים (60+) ובני נוער מתנדבים (תלמידים) שיוכשרו במיוחד לתפקידם כעמיתים להליכה.

יוזמי הפרויקט הם רעיה יאור ומוטי גרין, מנהלים ומדריכים במכללה האקדמית בווינגייט בתכנית לקורסי מדריכים בענפי הספורט השונים, ובמגמה לבגרות בחינוך גופני של דה שליט. הם הביאו את היוזמה בפני ד"ר רוני באום, חברת המועצה ומחזיקת תיק אזרחים ותיקים אשר הרימה את הכפפה בשיתוף עם עמותת על"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות.

היזמים לקחו על עצמם את התפקיד של גיוס המתנדבים (במגמה להגיע ל- 25 בני נוער) והפעלת סדנה מקדימה, שתקנה למתנדבים הצעירים ידע רלוונטי אודות אוכלוסיית היעד המבוגרת של התכנית, כולל היבטים של בריאות וחולי, עקרונות לפעילות גופנית לבני הגיל ועוד. רעיה ומוטי ילוו את המתנדבים במהלך הפרויקט, ידריכו וינחו אותם ויספקו מענים מקצועיים לסוגיות שתעלינה עם הזמן.

עמותת על"ה גייסה את המבוגרים לפרויקט, מתכנית "קהילה תומכת" שהיא מפעילה בעיר. התכנית מאפשרת למבוגרים להישאר לגור בביתם באמצעות סל שירותים בתחומי בריאות, תרבות ופנאי ותחזוקת הבית. חברי קהילה תומכת הם המועמדים הטבעיים לפרויקט שערכיו ומטרותיו הולמים את מאפייני התכנית.

לאחר מפגש חשיפה שנערך לפרויקט, נרשמו 20 מבוגרים ובסוף החודש יתקיים מפגש נוסף, בו יצוותו את התלמידים למבוגרים שיצעדו יחדיו אחת לשבוע. לאורך הפרויקט ייערך מעקב אחר המשתתפים ותיבחן ההשפעה של הפעילות הייחודית על חייהם.

חברת המועצה ד"ר רוני באום, מחזיקת תיק אזרחים ותיקים: "זהו פרויקט חשוב מאין כמותו, כיוון שלחיבור בין הדורות יש תמיד משמעות ערכית חשובה, אבל במקרה הזה גם משמעות מעשית. כבר הוכח שפעילות גופנית חשובה בכל גיל ובמיוחד בגיל המבוגר. "צועדים ביחד", הכולל פעילות גופנית סדירה משותפת הוא אחד מהדברים החשובים ביותר שהתלמידים יכולים לעשות למען בריאות האזרחים הוותיקים מצד אחד ולמען עצמם מצד שני. אני רוצה להודות לרעיה יאור ולמוטי גרין על היוזמה המבורכת, לאבי קיש, מנהל תיכון דה שליט אשר תמך ביוזמה ולעמותת על"ה על שנענו ושילבו ידיים בפרויקט. אין לי ספק שגם המבוגרים וגם הדור הצעיר ייתרמו."

רעיה יאור ומוטי גרין: "אנו מאמינים שכל בן אדם שואף לחיות באופן עצמאי ובבריאות טובה. עם השנים  חלים שינויים פיזיולוגיים והיכולת התפקודית של האדם יורדת בהדרגה. במקביל, קיימת היום מודעות רבה לחשיבותה של הפעילות הגופנית של המבוגרים, כגורם התורם להארכת תוחלת החיים, לאיכותם ולשיפור תחושת הרווחה. דגש מיוחד מושם על הקשר הישיר בין הליכה (פעילות המתאימה לכל אדם) לבריאות גופנית. למרות זאת נראה שרבים מבני הגיל המבוגר נמנעים מפעילות גופנית  וגם מהליכה. ההסתייעות במתנדבים צעירים כמדריכים ומלווים תעודד את המבוגרים להניע אותם לפעילות".

אסף וישקין, מנכ"ל על"ה: "בעל"ה מקיימים אינספור פעילויות לקידום אורך חיים בריא כמו גם פעילויות משותפות לחיזוק הקשר הבינדורי במהלך כל השנה. לפרויקט יש ערך בכל כך הרבה רבדים – בריאות, מניעת בדידות, הגדלת המעגלים החברתיים, שיפור איכות החיים ולא פחות חשוב שיפור בתפיסת הערך העצמי של המבוגרים. יש לי אמונה שהפרויקט הזה יהיה הצלחה אדירה".

להצטרפות לפרויקט פונים לקהילה תומכת בטלפון: 8870*, שלוחה 3.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh