מקליפורניה לשעת סיפור ברחובות

מקליפורניה לשעת סיפור ברחובות

בית הספר שביט ברחובות אירח את בכירות העולם היהודי מלוס אנג'לס וזכה לשבחים.

בית הספר שביט ברחובות, לבש השבוע חג, כשזכה לארח משלחת של נשים בכירות מהפדרצייה היהודית של לוס אנג'לס. חברות המשלחת, דמויות מפתח בקהילה היהודית בקליפורניה ובאמריקה הצפונית בפרט, התלוו למנהלת בית הספר, מירב בכר, לביקור חווייתי ומעשיר שזיכה את בית הספר לשבחים ולמחמאות לאור רמת הניהול ושיטות הלמידה.

הביקור, תוצר של שיתוף פעולה בין הפדרציה לבין המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, המפעיל בבית הספר ובעשרות בתי ספר ברחבי הארץ, תכנית לפיתוח כישורי שפה ולמצוינות בחינוך. במסגרת התכנית משתנה כל שיטת ההוראה בכיתות וניתן דגש מיוחד על יחס אישי לכל תלמיד וחיזוק לכישורי השפה (קריאה, כתיבה ודיבור) ככלי לשיפור ההישגים בכל מקצועות הלימוד, ויחד עם הצוות החינוכי בבית הספר מגיעים התלמידים להישגים משמעותיים. חברות המשלחת.

הביקור החל בפגישה מקצועית עם מנהלת בית הספר ונציגי המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך. בהמשך, ביקרו חברות המשלחת בכיתות א' ו- ב', וצפו בהתלהבות בשיעורי הקריאה הייחודיים המתקיימים בבית הספר, וגילו עניין רב בתלהיכי הקריאה הייחודיים. שיאו של הביקור, היה המפגש עם ארבעת הסופרות הצעירות של בית הספר, תלמידות כיתות ד' ו- ה', שסיפורים פרי עיטן זכו בשנים האחרונות במקומות הראשונים בתחרות הכותבים הצעירים של המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך.

התלמידות, שיראל סבחט מכיתה ד' שכתבה את הסיפור 'שוקולד', אליה ולמר מכיתה ד' שכבה את הסיפור 'ג'ינגל', אבישג בן הרוש מכיתה ה' שכתבה את הסיפור 'מעברת הסיפורים' ושיראל זמרו מכיתה ה' שכתבה את 'להקשיב ללב', הקריאו כל אחת קטעים מתוך הסיפורים שלהן,  וזכו בסיום לתשואות ולכבוד מחברות המשלחת ומנהלת בית הספר. בסיום הביקור, העניקו הסופורות הצעירות לחברות המשלחת עותק חתום של המהדורה האנגלית של הספר 'סיפורים במרכז', המאגד סיפורים מצטיינים זוכי המקומות הראשונים מהשנים האחרונות בתחרות  הכותבים הצעירים.

דן פוטרמן מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך: "בית הספר שביט ברחובות הוא דוגמא מצוינת להשפעה של תהליך חינוכי ארוך על קהילת בית הספר כולה, אשר יחד עם המנהלת המצויינת הגיע להישגים רבים, והצמיח בשנים האחרונות מספר זוכים מצטיינים בתחרות הכותבים הצעירים. לא בכדי נבחר בית הספר לארח משלחת כה מכובדת שחברותיה אכן התרשמו כי דור העתיד שלנו נמצא בידיים טובות". פוטרמן הוסיף כי "התהליך שאנחנו עוברים יחד עם בית הספר והצוות מהווה הוכחה שפיתוח מצוינות חינוכית והשקעה בכישורי שפה מחזקים גם את הביטחון של התלמידים וגם את היכולת שלהם להצליח ולהצטיין".

המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך הינו עמותה ישראלית המפעילה מזה כעשור תכנית פורצת דרך לפיתוח כישורי שפה ולמצוינות בחינוך בעשרות בתי ספר יסודיים ברחבי הארץ, באמצעותה הפכה עם השנים לעמותה המובילה בישראל בסגירת פערים והעאלת הישגים בבתי ספר היסודיים. המרכז חרט על דגלו למחוק את הקורלציה בין רקע חברתי-כלכלי נמוך לבין הישגים לימודיים נמוכים.

במסגרת התכנית משתנה כל שיטת ההוראה בכיתות, כל כיתה זוכה לספרייה כיתתית הכוללת מאות ספרים ברמות שונות, וניתן דגש מיוחד על יחס אישי לכל תלמיד וחיזוק לכישורי השפה (קריאה, כתיבה ודיבור) ככלי לשיפור ההישגים בכל מקצועות הלימוד, ויחד עם הצוות החינוכי בבית הספר מגיעים התלמידים להישגים משמעותיים. בשנה האחרונה הרחיב המרכז את פעילותו במספר בתי ספר ובמקביל, הצטרף יחד עם חוג מצומצם של גופי חינוך בעלי ניסיון מוכח להוביל את תכנית 'מהפך', אחת מתכניות הדגל של משרד החינוך, בשלושה בתי ספר.

מדי שנה מקיים המרכז את תחרות הכותבים הצעירים בהשתתפות אלפי תלמידים מרחבי הארץ. חלק מן הסיפורים שזכו בתחרות ראו אור בספר המיוחד 'סיפורים במרכז' בהוצאת 'ידיעות ספרים' ו- 'טל מאי', שנפתח בברכה מיוחדת מנשיא המדינה ראובן ריבלין.

צילום: אבי קקון

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh