עיריית רחובות יוצאת במבצע לטיפול ב"ערוגות פתוחות"

עיריית רחובות יוצאת במבצע לטיפול ב"ערוגות פתוחות"

במקומות רבים בעיר יש ערוגות פתוחות שלא נשתלו בהם עצים או שנשתלו ולא נקלטו. במהלך השנים הפך מראה הערוגות למיושן, והערוגות עצמן הפכו למקור להשלכת פסולת. כעת הוחלט לצאת למבצע עירוני, ולטפל בכל אותם עשרות מפגעים ולשתול עצים איפה שניתן או לבטלם. עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר: "אלה דברים קטנים שעושים ביחד הבדל גדול בתוך המרחב הציבורי. ביטול הערוגות יחד עם פעולות נוספות, יגביר את הניקיון וירענן את חזות העיר"

במסגרת התכנון לשפור נראות רחוב הרצל ושיפור חזות העיר בכלל, מתכוונת עיריית רחובות לטפל בנושא ערוגות הרחוב במדרכות השונות ברחבי העיר.

לאורכם ולרוחבם של רחובות רבים בעיר ישנם מקומות שבהם קיימות ערוגות מוגבהות, או רגילות שנועדו במקור להוות נקודת נוי על המדרכה- עצים או פרחים. במרוצת השנים הפך המראה למיושן, והערוגות הפכו למקום להשלכת פסולת. בחלקן הגדול קיימת בכלל בעיית תשתית היסטורית, שלא מאפשרת לחבר אותם למערכת השקייה.

אחד הפרויקטים הראשונים שראש העיר, רחמים מלול, ביקש מסגנו, מחזיק תיק חזות העיר עו"ד יניב מרקוביץ, לטפל בהם – הוא "לסגור" את הערוגות שלא ניתן להשמיש ולהפוך אותן למרוצפות.

העירייה החלה לאחרונה בתהליך ברחובות שונים בעיר, וקוראת לציבור להיות שותף לשינוי לדווח על מפגעים דומים דרך האתר העירוני או דרך כתובת המייל raz@rehovot.muni.il. העבודות צפויות להימשך מספר חודשים, מאחר ונדרש להיעשות התאמות לכל רחוב ורחוב לפי סוג האבן המשתלבת הקיימת בו.

עו"ד יניב מרקוביץ', מחזיק תיק חזות העיר: "השינוי בנראות העיר יגיע גם באמצעות טיפול בדברים המובנים מאליהם, כמו הערוגות המיושנות שנדמה שתמיד היו שם. מבחינתי אלה דברים קטנים שעושים הבדל גדול בתוך המרחב הציבורי. ביטול הערוגות המוזנחות הוא עוד פרט חשוב, בדרך לעיר נקייה ונעימה יותר להולכי רגל".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh