הממ"ד הדמוקרטי: בוחרים שם בהליך דמוקרטי

הממ"ד הדמוקרטי: בוחרים שם בהליך דמוקרטי

אורות, בראשית, מעלה, אור חדש ושבט אחים- מי ייבחר?

בבית הספר ניצלו את הצורך בבחירת שם לחגיגה של דמוקרטיה: תהליך בחירת השם המחיש לתלמידים איך עובדת הדמוקרטיה. בשישי הקרוב יועמדו חמשת השמות שהגיעו לקו הגמר – לבחירה, וכולם מוזמנים להשתתף! השם הנבחר יוכרז ביום שישי הבא.

בית הספר הממ״ד החדש והצומח נפתח בעיר השנה, ובו 2 כיתות א׳, כיתה ב׳ וכיתה ג׳.

מתחילת השנה ביה״ס עובר תהליכים של בניית קהילה, ועבודה על תוכניות לימוד ייחודיות. גולת הכותרת היא המסלול הדמוקרטי. עד כה טרם נקרא בית הספר בשם .

לקראת הבחירות האחרונות לכנסת , תלמידי בית הספר למדו על הליך הבחירות הדמוקרטיות, והוסבר להם שגם בבית הספר ייערך תהליך של בחירות- בחירת שם לבית הספר וכל אחד ואחת יוכלו להציע שם.

התלמידים עקבו בתקופת הבחירות לכנסת אחרי וועדת הבחירות, הליך הגשת הרשימות ועד להצבעה ולתוצאות, במטרה ללמוד ולעשות הליך דומה בבית הספר עם בחירת שם.

הוקם תקנון לבחירות הכולל תאריכים ויעדים מדויקים, והוגשו כ-60 הצעות לוועדה בראשות ראש העיר, רחמים מלול אשר סיננה את ההצעות, ובחרה ב-5 שמות שיתמודדו בבחירות דמוקרטיות ביום שישי השבוע, בעוד יומיים.

התלמידים מכינים "תעודות זהות" וכל תלמיד והורה יוכלו להגיע ולהצביע כמובן רק עם ת.ז.

זוהר בלום, מ״מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אשר מלווה את בית הספר מרעיון הקמתו, יכריז על פתיחת הקלפיות. גם עובדי אגף החינוך בעירייה, וחברי מועצת העיר הוזמנו להשתתף במהלך הבחירה.

ע״פ התקנון השם הנבחר יוכרז בבית הספר ביום שישי ר״ח כסלו.

ראש העיר, רחמים מלול: "פתיחת בית ספר חדש בעיר היא התרחשות נדירה, ובפרט בית ספר פורץ דרך וחדשני כמו הממ"ד החדש עם המסלול הדמוקרטי. והתייחסנו לבחירת השם בחרדת קודש. עשרות שמות נפלאים הוגשו על ידי ההורים והתלמידים והיה קשה לבחור כמה מביניהם. אין לי ספק שהשם שייבחר יבטא מסר חברתי וקהילתי חזק".

מ"מ ראש העיר מחזיק תיק החינוך, זוהר בלום: "הממ"ד החדש הוא מסגרת ראשונה וייחודית במדינת ישראל, המשלבת מסלול דמוקרטי עם ממ"ד רגיל, וגם בבחירת השם עיריית רחובות הובילה מהלך לשיתוף ציבור בבחירת השם".

מנהל בית הספר, אופיר ביכלר: "שמחנו לשתף את הקהילה ואת התלמידים וההורים והנהלת העיר בבחירת שם לבית הספר החדש בעיר. אני מודה לכל מי שהגיש שם שחשוב לו במסגרת התהליך . כל אחד מהשמות הסופיים מבטא ערך ומשמעות רבה עומדת מאחוריו. אני בטוח שהשם שייבחר יבטא את הרוח המיוחדת של בית הספר".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh