סדנא למיצוי זכויות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים

סדנא למיצוי זכויות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים

סדנא חדשה ברחובות: הכשרת מתנדבים שיסייעו במיצוי זכויות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים.

מהן זכויות ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים? וכיצד לממש אותן? עיריית רחובות מציעה סדנא חדשה להכשרת מתנדבים בנושאים אלה. הסדנא תחל ביום ג', 17.12.2019 בין השעות 17-20 ותכלול 3 מפגשים. ההרשמה מראש, ללא עלות.

בשנים האחרונות יצרו בשי"ל שיתוף פעולה פורה עם פעילי קהילה נגישה, אשר מקבלים קהל ומשתפים בידע הרחב שצברו בנושא של זכויות לאנשים וילדים עם צרכים מיוחדים.

"לאחרונה, מספר הפניות בנושא זה גדל והגענו להבנה כי יש צורך להרחיב את מעגל המומחים בתחום מעבר לכך, ועל כן החלטנו יחד עם שי"ל נס ציונה לקיים סדנא בת שלושה מפגשים בנושא זה" מספרת רויטל לוי, מנהלת שי"ל באגף לשירותים חברתיים ברחובות.

הסדנא תעסוק במגוון נושאים – גישות שונות למוגבלות, זכויות של ילדים עם צרכים מיוחדים ואופן מימושם. מינוי תומך החלטות וחלופות משפטיות אחרות, שרותי הרווחה בגיל הבגרות, זכויות בחינוך וגמלאות ביטוח לאומי.

קהל היעד הוא מתנדבים, הורים ואנשים שהנושא קרוב לליבם ומעוניינים להעשיר את הידע שלהם במטרה להעבירו הלאה לאנשים נוספים.

חברת המועצה אורית שרגאי, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות: "רחובות היא מהערים המובילות בישראל בשירותים לתושבים עם צרכים מיוחדים , וזאת מתוך מדיניות להעניק להם  ולמשפחותיהם הזדמנות לחיים מלאים בכל התחומים. הנגשת המידע ומיצוי הזכויות באמצעות הפעילות שמובילים שי"ל רחובות והמתנדבים, הינה נדבך חשוב במתן השירותים הללו בעיר. אני מברכת על קיום סדנה חשובה זו להרחבת מעגל המומחים נותני הסיוע וההכוונה, למען המשפחות על מנת שתהיינה מודעות לזכויות של יקיריהן – בוגרים וילדים עם צרכים מיוחדים.  אני קוראת לכל מי שמעוניין לתרום ולהתנדב לבוא ולהשתתף בסדנה וכמובן למשפחות – לבוא לשמוע וללמוד על זכויותיהם".

דניאל אזולאי פעיל בקהילה נגישה ומתנדב בשי"ל: "קהילה נגישה – רחובות, העובדת בשיתוף עם אירגוני הנכים ברחובות, מעמידה לפניה לשפר זכויות, תודעה ותשתיות לטובת אנשים עם צרכים מיוחדים. עם דגש לתחום הציבורי, עירוני וממשלתי. מיום התחלת שיתוף הפעולה עם שי"ל, בניהולה של רויטל לוי, הפונים זוכים מכל העולמות: זכויותיהם כפרט וגם השפעה על חקיקה והתאמות מיוחדות למוסדות ציבור לצורכיהם, המהלך הוכרח כפורה ומבורך".

אירית שיפריס, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: "אנחנו באגף לשירותים חברתיים באמצעות שי"ל, מסייעים לציבור למצות את זכויותיו בנושאים שונים ואנחנו מזמינים את כל מי שרוצה לבחון את זכאותו במיצוי זכויות, לפנות אלינו".

שירות ייעוץ לאזרח פועל מטעם משרד הרווחה ועיריית רחובות, באגף לשירותים חברתיים. השירות מסייע ביצירת קשר בין האזרח לגורמים ציבוריים ופרטיים, מתן מידע, הכוונה, ייעוץ ועזרה במימוש זכויות וחובות. נושאי ייעוץ העיקריים שבהם אנו מסייעים:  יחסי עבודה, סיוע לעולים חדשים, מילוי טפסים, כתיבת מכתבים, ביטוח לאומי, צרכנות, זכויות של אנשים עם מוגבלויות ועוד. השירות ניתן ללא עלות.

עיריית רחובות, האגף לשירותים חברתיים רחוב הנביאים 8, רחובות  |  טלפון: 08-9392684/5/6 08-9392758  |  פקס: 08-9392683  |  מייל: shil.rehovot@gmail.com.

קבלת קהל: ימים א'-ה': שעות 9.00-12.00  |  ימים א' ו-ג': שעות 16.30-18.30

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh