תהליך הבחירה במסלול הדמוקרטי – בית ספר רמת אלון

תהליך הבחירה במסלול הדמוקרטי – בית ספר רמת אלון

ביום שני 18.11.19, נערך בבית ספרנו ערב חשיפה לתהליך הבחירה במסלול הדמוקרטי.

כל ההורים של כיתות א'-ג' הדמוקרטיות התנסו בתהליך הבחירה וזאת על מנת לחבר אותם לחוויה אותם עוברים התלמידים לקראת בחירת המערכות שלהם.

בתחילת הערב, נכנסו ההורים לסדנאות לפי בחירתם – ריקוד/אוריגמי/כישורים חברתיים/כדורסל וציור ולאחר מכן הם היו  צריכים לענות על שאלון קצר סביב נושא הבחירה.

היה מרתק לראות כיצד כולם, בלי יוצא מן הכלל, סיפרו שהם שמחו שניתנה להם האפשרות לבחור סדנה, והם לא היו רוצים שמישהו אחר יחליט בשבילם. שהבחירה של רובם, נעשתה מכמיהת הלב שלהם ואנחנו שיקפנו, כמה חשוב שגם הילדים יחוו את הבחירה על מנת לאפשר לילדים ללמוד את מה שבאמת מעניין ומסקרן אותם (מתוך האופציות שניתנות כמובן).

בהמשך הערב התקיימו "שולחנות עגולים", בהם התקיים שיח על הציפיות שלהם, הדרך בה היו רוצים להיות מעורבים, וועדות שהיו רוצים להקים ועקרונות החינוך הדמוקרטי אותם היו מעוניינים ליישם יחד בעשייה היומית.

רונית מוסלר מנהלת בית הספר: "היה מרגש לראות את החיוכים של כולם בערב, לשמוע את ההדים ואת התחושות של ההורים וצוות המורות בסיומו של הערב. הערב הוכיח שכשמאמינים וממוקדים דברים טובים קורים. אנחנו נמצאים בתחילתו של  המסע המשותף ומצפים להמשך "השביל הזה מתחיל כאן…"

מזל לביא יו"ר הנהגה המוסדית: "שמחתי  לראות את פירות העבודה הקשה וההשקעה של צוות המורים, הנהגת ההורים ומנהלת בית הספר, לראות את המסלול הדמוקרטי מתפתח ומתגבש בתוך בית ספר רמת אלון כמקשה אחת".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh