עיריית רחובות משנה את נוהל איסוף הקרטונים מבתי עסק בעיר

עיריית רחובות משנה את נוהל איסוף הקרטונים מבתי עסק בעיר

בעיריית רחובות החליטו לשים סוף לתופעת הנחת הקרטונים על מדרכות העיר. הבוקר הופץ מנשר מפורט המסביר את השינוי לבעלי העסקים בעיר: יש להניח את הקרטונים המקופלים רק במתקני מיחזור שנועדו לכך, קנס בסך 730 ₪ צפוי לעוברים על החוק. עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "אני קורא לבעלי עסקים שחיים ופועלים בעיר, הצטרפו אלינו לשמירה על חזות העיר ועל הסביבה- הקפידו על הניקיון והסדר והימנעו מקנסות מיותרים!"

החל מהחודש חל איסור מוחלט להוציא קרטונים מבית העסק למדרכה וחובה לזרוק את הקרטונים רק במתקנים המיועדים לכך. פינוי קרטונים ברחוב הראשי של העיר הוא אחד הנושאים החשובים והבעייתיים ביותר בתחום חזות העיר. על פי הנוהל החדש ולאחר שהעירייה סיימה לפזר עשרות קרטוניות ברחבי העיר, מעתה ואילך יש לקפל את הקרטונים ולפנות אותם למתקן מיחזור קרטונים בלבד.

החל מ- 1.12 תחל עיריית רחובות במבצע אכיפה ממוקד לנושא הקרטונים, באמצעות המחלקה לפיקוח על איכות הסביבה, שבאגף התנועה, פיקוח שילוט ושיטור עירוני.

כל בעלי העסקים בעיר נדרשים לקפל ולשטח את הקרטון, בטרם השלכתו למתקן מחזור הקרטון.

במסגרת נושא זה, העיריה תאכוף גם את האיסור להשליך אשפה רטובה, גרוטאות או פסולת מכל סוג אחר למתקן הקרטון.

אי הקפדה על הנהלים הנ"ל תגרור קנסות בסך 730 ₪ לכל עבירה, ובטרם תחילת מבצע האכיפה בנושא זה – העיריה פונה לבעלי העסקים הבוקר במנשר מפורט ומסודר אשר מזכיר להם את הכללים ומזהיר מפני קנסות כאלה. על המנשר חתומים עמוס שגב, מנהל מחלקת הפיקוח על הסביבה, עירן גיאת מנהל הפיקוח העירוני וערן יחיא, מנהל אגף חזות העיר.

עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "המצב ברחוב הרצל אינו משביע רצון מבחינת סדר וניקיון , וכעת אנחנו מתחילים לטפל בו בשיתוף פעולה בין אגף חזות העיר בראשות ערן יחיא לבין מנהל אגף הפיקוח והשיטור ליאור שוקרי. כחלק מהמהפיכה שאנו מובילים בחזות העיר והשמירה על הסביבה, אנו מטפלים בנושא הנחת הקרטונים על המדרכות ולאחר מכן נתחיל לטפל גם בנושא שקיות הזבל על המדרכות. השלכת הקרטונים במתקנים המיועדים לכך תתרום לניקיון העיר, שמירה על הסביבה ומחזור הקרטונים לשימוש חוזר".

נוסח המנשר המלא, להלן.

"בעל/ת עסק יקר/ה,

האחריות לפינוי קרטונים חלה על בית העסק בלבד ואף על פי כן, עיריית רחובות, באמצעות אגף חזות העיר, הציבה לשירותך מתקנים למחזור קרטון בקרבת עסקך (הרצל * ויצמן – מרחוב הרצל עד פינת אחד העם * אחד העם * בית הפועלים * יעקב – מרחוב הרצל עד פינת דונדיקוב *  בנימין – מרחוב הרצל עד פינת נורדאו).

להלן הנחיות המחלקה לפיקוח על איכות הסביבה:

החל מ- 1.12.19, באחריותו של  כל בעל/ת עסק לקפל ולשטח את הקרטון, בטרם השלכתו למתקן מחזור הקרטון.

חל איסור מוחלט להשליך אשפה רטובה גרוטאות או פסולת מכל סוג אחר למתקן הקרטון או להניח קרטון על המדרכה

נבקשכם להקפיד על השלכת הקרטונים אך ורק למתקן המיועד לכך.

אנא שימרו על הנהלים, ברירות משפט ע"ס 730 ₪ יירשמו לעוברים על הנחייה זו.

חושבים סביבה. ביחד נשמור על רחובות נקייה!"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh