טיפולי פנים – כל מה שרציתם לדעת

טיפולי פנים – כל מה שרציתם לדעת

העור שלנו חשוף לפגעי טבע ומזג אוויר, זיהום אוויר ועוד. מבחינה זו, הפנים הם אולי החלק החשוף ביותר בגוף והמראה שלהם מושפע מגורמים נוספים. כך תטפלו בהם בצורה נכונה.

רבים לא יודעים או מתארים לעצמם זאת, אבל העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף. חלק גדול ממנו אולי לא חשוף ביום-יום, היות ואנחנו לובשים בגדים, אבל מה שכן חשוף, מושפע מאוד מגורמים שונים, כגון זיהום אוויר, קרינת שמש, לחות או יובש של האוויר, ועוד.

כדי לשמור על העור, פותחו במהלך השנים אלפי תכשירים קוסמטיים שונים. חלקם מיועדים לשימוש אישי, וחלק אחר מהם מיועד לשימוש מקצועי בלבד, בקליניקות של קוסמטיקאיות. לא תתקשו למשל למצוא קוסמטיקאית מומלצת ברחובות, שבין הטיפולים שתציע, יהיו טיפולי פילינג מסוג זה.

בריאות עור הפנים: לא רק בגלל היופי

הטיפול בעור הפנים חשוב מהרבה בחינות. רובנו מטפלים בפנים במיוחד בגלל הרצון לשמור על היופי שלהם, אבל אם העור לא יטופל בצורה נכונה, הוא לא רק שלא ייראה טוב, אלא שהוא גם יפגע. עור פגוע, יבש או רגיש, עלול להיות חשוף יותר לבעיות, להיפצע ביתר קלות ולגרום בעיות בריאותיות של ממש.

טיפולי פנים על פי התמחות

קוסמטיקאיות וגם קוסמטיקאיות פרא-רפואיות יכולות להעניק טיפולי פנים לא חודרניים בלבד. בלי פיקוח של רופא הן לא יכולות לבצע טיפולים שנחשבים רפואיים ובוודאי שלא טיפולים חודרניים. טיפולי פילינג, למשל, אפשר לעשות על השכבה העליונה, החיצונית של העור ורק בתכשירים בעלי ריכוז חומר פעיל נמוך יחסית.

קוסמטיקאיות שיש להן הכשרה 'פרא-רפואית' מעניקות ברוב המקרים טיפולים מעט יותר ארוכי-טווח, אבל גם להן אסור לבצע טיפולים חודרניים. יש היום טיפולים להוצאת שחורים למשל, שמתבצעים בעזרת מחטים או באמצעים דומים. כל עוד המחטים האלה חודרות רק את השכבה העליונה של העור ורק אותה, הם נחשבים 'קוסמטיים'.

מי שכן יכולים לטפל בעור הפנים בצורה רפואית, לרשום תרופות או לבצע הסרת עור או תיקון כירורגי של כתמי עור או צלקות שונות, הם רופאים: רופאי עור יכולים לרשום למשל תרופות ותכשירים רפואיים וגם לבצע הזרקות (אם עברו הכשרה מתאימה). רופאים אחרים יכולים גם כן לבצע הזרקות, אבל רק מנתחים ומומחים בעלי רישיון מתאים יכולים לבצע הסרת צלקות עור בשיוף, או כמובן לבצע ניתוחים פלסטיים.

מה לגבי תכשירים ביתיים?

בפעם הראשונה, רצוי מאוד לעבור אבחון עור פנים לפחות פעם אחת אצל רופא או רופאת עור, ולקבל מהם המלצות לגבי טיפולי פנים מומלצים ואופן השמירה האישי על העור. מעבר לכך כדאי להתייעץ עם רופאים כאשר יש שינויים הורמונליים משמעותיים: בגיל ההתבגרות, למשל, במהלך היריון או לאחריו וכו'.

התייעצו גם עם קוסמטיקאית כדי להתאים את תכשירי הפנים והטיפולים המתאימים לכם ביותר, לשימוש ביתי. יש הרבה קוסמטיקאיות שרוקחות מוצרים משל עצמן או מציעות תכשירים שלא נמכרים בחנויות. תמיד בדקו מהם הרכיבים במוצרים אלה, במיוחד אם אתם אלרגיים לרכיבים מסוימים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh