חדש בגנים הציבוריים: שלטים להגנה על ילדים אלרגיים

חדש בגנים הציבוריים: שלטים להגנה על ילדים אלרגיים

הילדים פנו, העירייה נענתההכל התחיל בפנייתם של עדיאל ואוריאן, שני ילדם אלרגיים תושבי העיר, לרחמים מלול ויניב מרקוביץ׳… ראש העיר וסגנו הממונה על חזות העיר נענו, וקוראים לתושבים: התחשבו בילדים אלרגיים ואל תכניסו דברי מאכל וחטיפים לגינות הציבוריות. שלטים מתאימים כבר הוצבו בגינות ופארקים ברחבי העיר ושלטים נוספים יוצבו בהמשך ולפי הצורך.

רחמים מלול, ראש העיר: "ברחובות מתחשבים בילדים אלרגיים. פנייתם של עדיאל ואוריאן הביאה לתשומת ליבנו צורך נוסף לטיפול . אני קורא לתושבי העיר להתחשב בילדים עם רגישויות למזון ולהימנע מהכנסת דברי מאכל  למקום".

עו״ד יניב מרקוביץ׳, סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "אנחנו פועלים לכך שהפארקים והגינות ברחבי העיר יהיו מזמינים ככל שניתן לילדים ולתושבי העיר. חשוב מאוד שהם לא יהוו מקור סכנה עבור ילדים אלרגיים, וגם הם יוכלו לשחק שם בשמחה ובביטחון- ולכן פעלנו במהירות להצבת השלטים".

ילדים רבים סובלים מאלרגיות שונות למזונות מסוימים, חלקן מסכנות חיים. במערכת החינוך בעיר ובכלל, קיימת מודעות גדולה של הצוות החינוכי ושל יתר ההורים והילדים, לכך שאסור להכניס דברי מאכל מסוימים כדי שלא לסכן את הילדים האלרגיים. המודעות לסכנה וההתחשבות בצורכי הילדים האלרגיים עולה כעת שלב בעיר: גם בגנים ובפארקים הציבוריים, שם הוצבו לאחרונה שלטים בולטים בצורה של פרזנטור הסביבה העירוני – תפוזי. "הורים וילדים יקרים, אנא הימנעו מלהכניס דברי מאכל וחטיפים לגינה זו, כדי שגם ילדים עם אלרגיות שונות יוכלו לשחק בביטחה ובשמחה", כך נכתב בהם.

הכל התחיל בשתי פניות לראש העיר ולסגנו, עו״ד יניב מרקוביץ׳, מחזיק תיק חזות העיר.

"ראש העיר היקר. שמי עדיאל אני תלמיד בכיתה ב׳ בבית הספר מעלות משולם. יש לי מגיל שנה צליאק, זאת אומרת שאני לא אוכל מאכלים עם גלוטן . גלוטן יש בחיטה ובכל הדגנים

האם אפשר להתחשב בילדים כמוני ולתלות שלטים כדי שאוכל לשחק כמו כולם בגן המשחקים

אשמח לשמוע את דעתך

עדיאל גור" 

במקביל, קורין, אמא של אוריאן , פנתה לסגן ראש העיר:

"לכבוד יניב מרקוביץ 

אני קורין אביטבול,  אמא של אוריאן בת 4 עם אלרגיות מסכנות חיים לבוטנים ביצים אגוזים,

אני פונה אליך בשם כל ההורים לילדים אלרגיים בעיר רחובות. 

אנחנו נשמח לשתף אותך בבעייתיות שאנחנו נתקלים מידי יום בגינות השכונתיות בעיר.

מבחינתנו ללכת עם ילד/ה לגינה אחר הצהריים, לנו כהורים אלרגיים כרוכה בפחד ותסכול בגלל חוסר מודעות שקיימת בנושא.  כל ערב הגינות מפוצצות הורים שנותנים תוך כדי משחק לילדיהם- במבה, חלב וכל מיני שוקולדים שמכילים אלרגניים מסוכנים, ותמיד יש צורך לבקש ולהסביר להורים שזה מסכן את ילדינולפעמים אנו נענים בחיוב ולפעמים בעיקום פרצוף וחוסר ידיעה שזה מסכן חיים. לרוב אנחנו נאלצים לותר וללכת הביתה והילד תמיד מתאכזב ומרגיש תסכול".

לאחר שקראו את פניותיהם הנוגעות ללב של עדיאל וקורין, ראש העיר וסגנו החליטו להיענות לבקשת הילדים, והורו על הצבת שלטים מתאימים בגנים ובפארקים ברחבי העיר. שני הילדים הוזמנו עם הוריהם למפגש אישי עם ראש העיר, רחמים מלול, וסגנו עו״ד יניב מרקוביץ׳ ,ובו קיבלו  את הבשורה על מימוש היוזמה שלהם בגינות ברחבי העיר. עדיאל ואוריאן והוריהם שמחו מאוד לראות השלט שעוצב והוצב לבקשתם.

ברחבי העיר הותקנו בשבועות האחרונים שלטים להגנה על ילדים אלרגיים בגינות ברחובות המדע, שכונת היובל, פארק רחובות הצעירה ושני שלטים נוספים ברחובות החדשה

שלטים זהים יותקנו גם בפארק רחובות ההולנדית, בגן הבנים באושיות, בגינת שקולניק ובגינה באחוזת הנשיא.

רחמים מלול, ראש העיר: "אנו פועלים למתן מענה בעיר למגוון של צרכים, לכל האוכלוסיות. פנייתם של עדיאל ואוריאן הביאה לתשומת ליבנו צורך נוסף לטיפול . ברחובות מתחשבים בילדים אלרגיים, ואני קורא לתושבי העיר להתחשב בילדים עם רגישויות למזון בגני השעשועים בעיר ולהימנע מהכנסת דברי מאכל  למקום".

עו״ד יניב מרקוביץ׳, סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "שמחנו להיענות לבקשתם של עדיאל ואוריאן . אנחנו פועלים לכך שהפארקים והגינות ברחבי העיר יהיו מזמינים ככל שניתן לילדים ולתושבי העיר. חשוב מאוד שהם לא יהוו מקור סכנה עבור ילדים אלרגיים, וגם הם יוכלו לשחק שם בשמחה ובביטחון- ולכן פעלנו במהירות להצבת השלטים. כעת גם ילדים עם רגישויות יוכלו לשחק בהם בבטחה, ואנו קוראים לכל ההורים והילדים לכבד את בקשתנו ובקשתם שלא להכניס דברי מאכל לגנים ולפארקים".

שלטים נוספים יותקנו לפי הצורך, לאחר מיפוי נוסף שייעשה. הורים לילדים אלרגיים שילדיהם נוהגים לשחק בגינות ספציפיות שלא הוזכרו לעיל, מוזמנים לפנות בבקשה להתקנת שלט למייל mazal_m@rehovot.muni.il

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh