מדריך להקלות במס על הכנסת יחד על השכרת דירה

מדריך להקלות במס על הכנסת יחד על השכרת דירה

ישנן חלופות הקיימות בחוק המיסוי על הכנסות מהשכרת דירה למגורים החלים על יחידים והכנסותיהם. ישנן שלושה מסלולי מיסוי לצורך תשלום והקלות במס הנ"ל והן:

פטור ממס

מס מופחת של 10%

מדרגות מס על החיוב הכללי

פטור ממס

במידה ויש לכם דירה למגורים אותה אתם שוכרים, יש בחוק מס הכנסה מסלול הפטור מתשלומי מס על הכנסותיכם. בסעיף זה ישנם תנאים מסוימים שעל בעל הנכס לעמוד בהם על מנת לקבל פטור ממס הכנסה על שכירות דירה והם:

  1. הנכס או דירה מיועדים למגורים בלבד ולא כמשרד או מרפאה.
  2. הדירה עצמה בנויה מיועדת למגורים בלבד.
  3. הדירה מושכרת לשוכר (יחיד או בני זוג), כאשר המטרה המרכזית הינה מגורים ולא לצרכי רווח עסקי.
  4. חוזה שכירות או הצהרה בו רשום בבירור שהדירה הינה למגורים בלבד.

כפי שניתן לראות בבירור, התנאי לקבלת פטור מתשלום מס סובבת סביב נושא השכירות שהיא למגורים בלבד. דירה המשמשת לצרכים שאינם מגורים לא תזכה את המשכיר בפטור. פרטים מלאים על הקלות מס ניתן לבדוק ברשויות המס או באחת מ- סניפי מס הכנסה

חישוב הפטור:

הפטור מתשלום מס על שכירות דירה לא תעלה על חישוב חודשי של 5090 ש"ח במהלך השנה. כל סכום שאינו עולה על תקרה זו יהיה פטור ממס הכנסה.

פטור חלקי

את הפטור החלקי מחשבים כאשר סכום ההכנסה של שכר הדירה החודשית היא גבוה מסכום הפטור שניתן והוא לא עולה על כפל של אותו סכום, זאת אומרת במידה ותקרת הפטור עומדת על 5090 ש"ח, התקרה תהיה 10180 ש"ח.

במידה והסכום עולה על תקרת המס הראשונה אנחנו נחשב את הפטור להלן:

לדוגמא:

לצורך דוגמא זו נניח שגובה ההכנסה החודשית של שכר הדירה עומד על סכום של 6,000 ש"ח, זהו סכום הגבוה מתקרת הפטור הניתנת אבל נמוכה מסכום של כפל התקרה כפי שציינתי מעלה.

לכן נחשב זאת כדלקמן:

6000 ש"ח פחות 5090 ש"ח נקבל סכום עודף של 910 ש"ח

את הסכום של 910 ש"ח נקזז מתקרת הפטור שהיא 5090 ש"ח ונקבל 4180 ש"ח

ולסיכום נחשב את הסכום הסופי החייב במס כך:

סכום ההכנסה משכר דירה למגורים בפועל 6000 ש"ח

הסכום הפטור 4180 ש"ח

הסכום החייב במס יעמוד על: 1820 ש"ח

נראה מסובך אבל זהו החישוב של סכום הפטור. על הסכום של 1820 ש"ח יחול מס שולי של משכיר הדירה כאשר לוקחים בחשבון את כל סך ההכנסות החודשיות, כאשר מדרגת המס הראשונה עומדת על 31%. למשכיר דירה אשר עבר את גיל שישים באותה שנת המס תכול מדרגת מס ראשונה של 10% בלבד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh