11,000 פנסי הרחוב ברחובות יוחלפו בתאורת לד

11,000 פנסי הרחוב ברחובות יוחלפו בתאורת לד

וועדת המכרזים החליטה: הפיילוט הוכתר בהצלחה, כל פנסי הרחוב בעיר יוחלפו בלדים.

לאחר פיילוט בן מספר שבועות מבחינת הנתונים עלה כי עוצמת תאורת הלדים גבוהה ב- 30% מהתאורה הרגילה ושיעור החיסכון בעלויות הוא כ- 60%בישיבה משותפת של וועדת המכרזים המשותפת לעיריית ראשון לציון ורחובות הוחלט כי הפיילוט הוכתר בהצלחה* בחודש הבא יחל תהליך החלפת 11,000 גופי תאורת הרחוב בעיר, שצפוי להימשך כשנתיים.

עיריית רחובות בדרך להתייעלות אנרגטית: לאחר השלמת מכרז התאורה הגדול בישראל, בשיתוף עם עיריית ראשון לציון, נערך אתמול סיור משותף לבחינת תוצאות הפיילוט שהתקיים ברחובות .

כזכור, לפני מספר חודשים ועדת המכרזים המשותפת לעיריית רחובות ועיריית ראשל"צ בחרה בחברת "מנוליד -חרות מערכות", כספק הראשי למתן שירותי תכנון, אספקה, התקנה, מסירה ושירות של גופי תאורת רחוב חסכוניים בטכנולוגיית LED.

לפני מספר שבועות  החלו בפיילוט החלפת נורות הרחוב ברחובות בלבד. התאורה הרגילה הוחלפה בתאורת לד ברחובות עמ"י ונפתלי בן אפרים בשכונת שרונה בעיר, ובפארק השעשועים בקרית היובל. לאחר התקנת הנורות, עקבו בחברת הלר ובעיריית רחובות אחר הספק התאורה והחיסכון באנרגיה.

מבדיקת הנתונים התברר כי הפיילוט היה מוצלח יותר מהציפיות: עוצמת התאורה החדשה גבוהה ב- 30% מעוצמת התאורה הקיימת,  והחיסכון בעלות תאורה הוא 60%. לאור התוצאות החליטה וועדת המכרזים המשותפת לצאת לדרך, וסוכם כי בחודש הבא יתחילו ברחובות במהלך החלפת כל 11,000 פנסי הרחוב ברחבי העיר. תהליך ההחלפה עשוי לקחת עד שנתיים.

מערכות התאורה נשוא המכרז הינן מערכות חכמות וחסכוניות, וכוללות כ- 11,000 גופי תאורה חדשים לעיר רחובות.

המהלך נועד לשיפור תאורת רחובות העיר לצד חסכון משמעותי בהוצאות בשל החיסכון בחשמל וכפועל יוצא מכך גם תרומה סביבתית. מדובר בפרויקט הגדול ביותר בישראל בתחום גופי התאורה.

במהלך זה ייקחו שתי הערים חלק אקטיבי בהפחתת פליטת גזי החממה והתייעלות אנרגטית.

במסגרת הפרויקט ברחובות יותקנו גם מערכות תקשורת על עמודי התאורה ומערכת שליטה ובקרה שתחובר למוקד העירוני.

דורון מילברג, מנכ"ל עיריית רחובות: "הסיור המשותף בשטח ובדיקת הנתונים העלו כי צריכת החשמל ועוצמת החיסכון בתאורה- אפילו גבוהים יותר ממה ציפינו . לכן החלטנו לצאת למהלך המשמעותי של החלפת כל נורות הרחובות. יש לכך משמעות גדולה בכל הקשור לשמירה על הסביבה, הדבר יביא לחסכון ניכר בהוצאות העירייה, וגם ירחיב את יכולותיה של רחובות כ"עיר חכמה"".

ניסים סלמן, מנכ"ל הל"ר: "אנחנו שמחים להוציא לדרך מהלך חדשני וראשוני ברמה ארצית רחובות מובילה גם בשמירה על הסביבה בתחום הזה, ונעשה כל מאמץ לסיים את החלפת הנורות בהקדם".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh