עיריית רחובות זכתה בפרס רמת המוכנות לשעת חירום הטובה ביותר בישראל

עיריית רחובות זכתה בפרס רמת המוכנות לשעת חירום הטובה ביותר בישראל

עיריית רחובות זכתה בפרס רמת המוכנות לשעת חירום הטובה ביותר בישראל בתחרות "המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה". תוצאות ההערכה של פיקוד העורף והמועצה לישראל יפה קבעו: רחובות היא הרשות הבולטת ביותר במחוז מרכז וירושלים בתחרות "המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה", ומהערים עם רמת המוכנות הגבוהה ביותר בישראל של כשירות המקלטים הציבוריים. בצלאל שרעבי, מנהל מחלקת החירום ואלי דרעי, מנהל מחלקת מקלטים ואנרגיה באגף הביטחון והחירום, ייצגו אמש את עיריית רחובות בתחרות.

עיריית רחובות זכתה אמש בשתי תעודות המצביעות על מוכנות ברמה הגבוהה ביותר לשעת חירום: הרשות הבולטת במחוז מרכז וירושלים בתחרות "המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה" וכן בחמישה כוכבי יופי בתחרות זו.

פיקוד העורף והמועצה לישראל יפה, בשיתוף משרד הפנים, מרכז השלטון המקומי בישראל ומרכז המועצות האזוריות קיימו אמש את טקס הסיום לתחרות "המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה", בנוכחות צמרת פיקוד העורף, הנהלת המועצה לישראל יפה, נציגי משרדי הפנים והבריאות, ראשי רשויות מקומיות, מנהלי אגפי ביטחון וקב"טים, מנהלי סניפי המועצה לישראל יפה ומתנדביה. במהלך הטקס הוכרזו הזוכים מקרב הרשויות המקומיות והיישובים עם המקלטים המוגנים והבטוחים ביותר והמוכנות הגבוהה לשעת חירום לשנת 2019.

רחמים מלול, ראש העיר: "אנו גאים  בפרס שקיבלנו על המצוינות של העירייה במוכנות לשעת חירום בכל המחוז. אנחנו רואים חשיבות עליונה בהכנת האוכלוסייה להתמודדות טובה ונכונה במצב חירום, ולשם כך פועלים במשך כל ימות השנה לתרגל ולהכין את עצמנו ברמה הגבוהה ביותר שניתן . כל הכבוד לכל העובדים המזורים אשר פועלים לכך במשך כל ימות השנה".

אליצור זרחי, מנהל אגף ביטחון וחירום: "האגף משקיע במוכנות העירייה והעיר לחירום במשך כל ימות השנה. צוות האגף פועל בזכות תמיכה של ראש העיר ומנכ"ל העירייה שמייחסים חשיבות מרובה לנושא החירום בכל היבטיו, לרבות טכנולוגיות מתקדמות. בתחרות זו נבחנו ללא הכנות מוקדמות, משום שאנו מכינים במשך כל ימות השנה, ולראיה-  עיריית רחובות היא הרשות הבולטת במחוז מרכז וירושלים".

במהלך השנה מתקיימים על ידי פיקוד העורף בדיקות מקיפות וביקורות של מקלטים הפזורים ברחבי הארץ. ביקורות אלו מהוות קריטריון לקביעת הזוכה בתחרות המקלטים.

במהלך התחרות נבדקו מעל – 400 מקלטים ברחבי הארץ בקריטריונים של מוכנות, הכוללים: הנגשת המקלטים לבעלי מוגבלויות, הימצאות ותקינות אמצעי כיבוי ותקשורת, מערכות שירותי העזר הנדרשות בחירום, נהלי תחזוקה שוטפת, נהלי תגובה בחירום, תיאום ושיתוף פעולה עם פיקוד העורף, אמצעי עזרה ראשונה, חזות המבנה מבחינה חיצונית ופנימית, תחזוקת מערכות המבנה כגון, מערכות אוורור, אינסטלציה, תקינות הדלתות, החלונות ועוד. כמו כן נבדקו הטיפוח והאסתטיקה הסביבתית, מערכות שירותי העזר ועוד.

בתחרות, המתקיימת זו השנה העשירית, בראשותו של יו"ר התחרות (אל"ם במיל') עוזי בוכבינדר, כ- 150 רשויות מקומיות ומספר בתי חולים ומרפאות של קופות חולים ברחבי הארץ, שהעמידו בשנה האחרונה את המוכנות שלהן ושל המקלטים במוסדות חינוך שבתחומן לבדיקת פיקוד העורף ומעל 350 מתנדבי המועצה לישראל יפה, שעברו וסקרו את המקלטים והמרחבים המוגנים ברשויות השונות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh