מי רוצה לנסוע למחנה קיץ מדעי בגרמניה?

מי רוצה לנסוע למחנה קיץ מדעי בגרמניה?

מדע וכיף: מי רוצה לנסוע למחנה קיץ מדעי בגרמניה, עם בני נוער מכל העולם?

מדי שנה מוזמנים שני בני נוער מרחובות למחנה קיץ מדעי בן מספר שבועות בהיידלברג. ביום הם עובדים יחד עם חוקרים באוניברסיטת היידלברג הנחשבת, בערב הם עסוקים בפעילות חברתית עם בני נוער מכל העולם. בעיריית רחובות החלו במיונים למחנה הבא, הדרישות מפורטות להלן. ההזמנה למחנה הגיעה במסגרת קשרי הערים התאומות בין רחובות והיידלברג* סגן ראש העיר, מחזיק תיק קשרי חוץ, עו"ד יניב מרקוביץ': "אנחנו מחפשים את בני הנוער הבאים שייסעו בקיץ הקרוב לחודש של מדע וכיף. שיתוף הפעולה עם העיר התאומה שלנו מלא ביתרונות, וזהו אחד מהם".

מדי שנה נערך במסגרת האוניברסיטה של היידלברג מחנה קיץ בן כחודש לבני נוער חובבי מדע מכל רחבי העולם . עיריית היידלברג מזמינה בני נוער מארצות שונות בעולם להגיע ולהשתתף במשך מספר שבועות של פעילות יחד עם חוקרים מהאוניברסיטה המקומית בתחומי מדע שונים. בשעות הפנאי נערכות פעילויות חברתיות עם בני הנוער האחרים השוהים במקום.

מהעיר ה"תאומה" רחובות בישראל הוזמנו 2 בני נוער, במסגרת קשרי הערים התאומות רחובות- היידלברג.

בעיריית רחובות החלו בימים אלה במיונים למחנה המדעי הבא, שיתקיים בהיידלברג בין התאריכים 26.7-22.8.

בין הדרישות: על המועמדים להיות מגיל 16 ומעלה , תושבי רחובות, אוהבי מדע ומצטיינים באחד מתחומי המדע, חברותיים ודוברי אנגלית שוטפת .

סגן ראש העיר, מחזיק תיק קשרי חוץ, עו"ד יניב מרקוביץ': "אנחנו מחפשים את בני הנוער הבאים שייסעו בקיץ הקרוב לחודש של מדע וכיף. שיתוף הפעולה עם העיר התאומה שלנו מלא ביתרונות, וזהו אחד מהם. מחנה הקיץ המדעי הוא ייחודי להיידלברג, שנחשבת לעיר מתקדמת וחדשנית. בני הנוער נהנים ממחקר מדעי אותנטי ומפעילות חברתית והיכרות עם בני נוער מכל העולם".

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות: "אנו שמחים לאפשר את החוויה הזו לבני נוער מצטיינים תושבי רחובות. בני הנוער שרואים את עצמם מתאימים לדרישות, יפנו לרכזי המדעים בבתי הספר העל יסודיים ולמנהלי בתי הספר, אשר יפנו את המועמדים המתאימים ביותר אלינו".

אשתקד היו אלה קלי אהרונוב (16) מקרית החינוך למדעים ואמיר קדם (17) מקרית החינוך דה שליט נבחרו מבין עשרות בני נוער להשתתף במחנה הקיץ .

בשבוע הראשון של המחנה הם עסקו בפעילות גיבוש של הקבוצה ובהיכרות עם שאר בני הנוער מארצות נוספות כמו יפן, ארה"ב, אוסטרליה, צרפת, אנגליה, רוסיה ועוד. בני הנוער ביקרו בכל אחת  מהאוניברסיטאות שבהן ילמדו, עסקו בפעילויות מדעיות ובסיורים בקמפוס,  וטיילו באיזור היידלברג  .

בשבוע השני הם התחילו את העבודה באוניברסיטאות. הקבוצה חולקה כך ששני בני נוער מצוותים לכל מחלקה מדעית אחרת באוניברסיטה, ומתמחים במסגרתה. מדי יום הם מגיעים  לשם בבוקר  ועובדים עד הצהריים על עבודת חקר יחד עם המדענים במקום, ומבצעים ניסויים רלוונטיים.

קלי פעלה במסגרת המכון לחקר הסרטן, ועבדה על שני ניסויים ופרזנטציה. אמיר פעל במכון לפיזיקה גרעינית וחקר איך עוצמות גבוהות של לייזרים משפיעות על פלזמה.

בצהריים הם חזרו למלון לפעילות חברתית עם הקבוצה , ובסוף השבוע הם טיילו באזור.

קלי סיפרה כי "אנחנו לומדים אחד מהשני במחנה על תרבויות שונות ועל המקומות מהם באנו.  המחקר המדעי מעניין ומלמד.  האחראים במחנה עוזרים לנו בכל מצב ומביאים אותנו לפעילויות מהנות. אני ממליצה מאוד על החוויה".

אמיר סיכם באומר כי  "אני מאוד ממליץ לכל אחד שמעוניין לשפר את האנגלית שלו וסקרן לגבי מדע. כל אחד מדבר שפה אחרת ולכל אחד מנהגים ונורמות אחרות, זה מאוד מעשיר ומלמד ובעיקר שמח. כולם נחמדים וכולם שמחים לדבר ולשתף, והחוויה נהדרת. יוצא לך להכיר חברים חדשים וללמוד על דברים מכל מיני מקומות בעולם".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh