הֶדף השואה – מצוקתם של בני הדור השני

הֶדף השואה – מצוקתם של בני הדור השני

לקראת יום השואה הבינלאומי, עמותת "עמך" שמסייעת לניצולי שואה, פותחת את שעריה לבני ובנות הדור השני/

אלפים סביבנו מתמודדים עם כאב שקוף. כזה שרובנו לא מודעים אליו, הם לא מדברים עליו, אנחנו לא מקדישים לו אפילו מחשבה. כיום יש יותר מודעות לכך שטראומת השואה לא עצרה בבני הדור הראשון והשואה המשיכה ללוות ולהשפיע גם על אלה שנולדו אחרי 1945. פעמים רבות ילדיהם של הניצולים נפגעו מהדף המלחמה ההיא גם עשרות שנים לאחר שנגמרה. כעת, יש מי שרוצה להקשיב ויודע לעזור.

פעם ניצולי השואה התביישו לספר, היום אלה ילדיהם ששומרים סוד.

כבר 30 שנים שעמותת "עמך", מסייעת לניצולי שואה בכל הקשור לרווחתם הנפשית והחברתית. בשנים האחרונות אנשי המקצוע מתחום בריאות הנפש של העמותה הבינו שיש צורך לסייע גם  למי שלא חוו את השואה על בשרם, אלא לילדיהם המתמודדים עם ההשלכות ארוכות הטווח של טראומת השואה.

רבים מניצולי השואה חוו את מאורעות המלחמה בתקופת ילדותם, במקרים רבים הם לא זכו לחוות הורות וחיי משפחה תקינים. הקשיים הרבים איתם התמודדו בזמן מלחמה הפכו לטראומות, פצעים כואבים, צלקות שמעולם לא החלימו. באופן טבעי, במקרים רבים הקשיים הנפשיים הללו באו לידי ביטוי בהורות של הניצולים. עמותת "עמך" מזמינה את בני ובנות הדור השני לספר את סיפורם, להבין שהחוויה הפרטית שלהם היא חלק מחוויה קולקטיבית, ושהם אינם "אשמים" בתחושות הקשות שמלוות אותם. הטיפול החברתי והנפשי מסייע להם להתמודד עם הטראומות האישיות שלהם, ובמקרים רבים גם תיקון הקשר עם הוריהם.

"עמך" מציעה מרחב בטוח ומכיל אליו יכולים להגיע בני הדור השני לשתף ולהקשיב באופן פרטני ובקבוצות, ובכך הם זוכים בתחושת שותפות, הבנה, שייכות, והכרה בקשייהם.

לקראת יום השואה הבינלאומי, עמותת "עמך" פותחת את שעריה ברחבי הארץ לבני הדור השני, וקוראת להם להגיע, לספר, לחלוק ולשתף.

סניף "עמך" רחובות והשפלה מזמין את תושבי רחובות והשפלה לערב בין-דורי במהלכו יוקרן הסרט "אבאל'ה  בוא ללונה פארק".

מסע בפולניה של השחקן שמואל וילוז'ני ואביו ניצול השואה מרדכי, שמעולם לא סיפר לילדיו על התלאות שעבר כילד בתקופת המלחמה. המסע הופך למסע נפש של אב ובנו.

הערב יונחה על ידי הבימאית ניצה גונן.

המפגש יתקיים ביום שני 27.1.2020 בשעה 17:30 בסניף רחובות רחוב הרצל 143 (בית האיכר), רחובות.

עמך רחובות: 08-9467293  |  אנא אשרו השתתפות מראש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh