מה אמר ראש העיר רחמים מלול בוועידת התאגידים העירוניים?

מה אמר ראש העיר רחמים מלול בוועידת התאגידים העירוניים?

ראש העיר קורא לממשלה בוועידת איגוד התאגידים העירוניים: יש להקדיש משאבים להתחדשות עירונית באזורי ביקוש כמו רחובות.

ראש העיר, רחמים מלול השתתף היום בפאנל מיוחד בנושא התוכניות הממשלתיות לנדל"ן בוועידת איגוד התאגידים העירוניים באילת.

באילת נערכת כעת ועידת איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות: "מהשראה למציאות", אשר בה משתתפים גם מבקר המדינה, שרים, מנכ"לי משרדי ממשלה, בכירי משרד המשפטים והאוצר, ראשי ערים רבים, עיתונאים ובכירים נוספים מהמגזר הציבורי והפרטי.

ראש העיר רחמים מלול הוזמן להשתתף בפאנל בנושא התוכניות הממשלתיות לנדל״ן, שהסתיים לפני זמן קצר, בהנחיית עופר פטרסבורג, עיתונאי ופרשן בנושא נדל"ן בידיעות אחרונות.

חיים אביטן, ראש הרשות להתחדשות עירונית ציין כי "רחובות היא דוגמא מצוינת לרשות מובילה בהתחדשות עירונית בשכונת קריית משה. התוכנית מצוינת ואנחנו בישורת האחרונה לקראת חתימה על הסכם".

ראש העיר , רחמים מלול סיפר כי "העיר רחובות מיישמת הלכה למעשה את המדיניות הממשלתית בנושא התחדשות עירונית, ושכונת קריית משה תהפוך את פניה".

הוא סיפר על כך ש "מחירי הדיור הכפילו את עצמם בעשור האחרון ברחובות".

הוא ציין כי "ההיצע באזורי הביקוש קטן, התחלות הבניה באזורי הביקוש קטנו" ולכן קרא לגורמי הממשלה לשנות את האסטרטגיה שלהם בנושא הזה: "החזון שלכם צריך להיות  התחדשות עירונית באזורי ביקוש כמו רחובות ובמקומות נוספים שיש בהם ביקוש, ולא רק בפריפריה. תכניסו את היד לכיס ותעודדו ראשי ערים שרוצים לבנות אצלם".

הוא פנה מעל גבי הבמה למשרד האוצר ולמשרד השיכון וקרא להם "תקדישו משאבים לאיזון כלכלי לרשויות בהסכמי הגג, ותמצאו פתרונות לכך שהעומס לא ייפול על הרשויות המקומיות".

בפאנל השתתפו גם עדיאל שמרון מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, חיים אביטן, ראש הרשות להתחדשות עירונית, רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים והרב אברהם מנלה מנכ"ל חברא קדישא ת"א ויו"ר אחוזות החוף בת"א.

הוועידה היא כנס מקצועי חשוב בתחום זה, ומשתתפים בה מנהלים ועובדים בתאגידים עירוניים, וכן ראשי ערים וחברי דירקטוריון שלהם מכל הארץ. מטעם רחובות השתתפו בה גם מנכ"ל החברה העירונית, איציק עובדיה ומנכ"ל ה.ל.ר., ניסים סלמן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh