לראשונה ברחובות: חורשת פירות אכילים- לרווחת התושבים

לראשונה ברחובות: חורשת פירות אכילים- לרווחת התושבים

פיילוט חדש של אגף גנים ועיצוב הסביבה: חורשת פרי במקום עצי נוי. העצים יטופחו על ידי גנני העירייה, את הפירות התושבים מוזמנים לקטוף ולאכול- בבוא העת.

סגן ראש העיר, עו״ד יניב מרקוביץ׳: "הטבע העירוני חשוב לנו, והוא חלק בלתי נפרד מהתפתחות העיר ומשיפור איכות החיים כאן. אנחנו שואפים להגדיל עוד את מגוון העצים בעיר, ולהפוך את רחובות לירוקה ככל שניתן".

עובדי אגף גנים ועיצוב הסביבה שתלו בשבוע עצים בגינה מיוחדת: חורשת פרי.

בחורשה החדשה, בשטח של כ- 150 מ"ר בצמוד לגן אזורי ויצמן ניטע מגוון של עצי פרי: שקד מצוי "שקדיה", רימון, פיקוס התאנה, אגס תרבותי, אפרסמון סיני, שזיף דובדבני, פיג'ויאה תרבותית, הדר פומלית, הדר תפוז, הדר קלמנטינה.

בצמוד לעצים הוצבו שלטים עם שמות העצים ותיאור העץ.

החורשה החדשה היא פיילוט, שנועד לבדוק את אפשרות הקמת חורשות פרי נוספות ברחבי העיר לרווחת התושבים. המטרה היא כפולה: האחת, להגדיל ולגוון את מצאי העצים הקיים בעיר בשטחים והציבוריים, וכן- לשתול עצים שיניבו פירות אכילים לטובת התושבים. העצים יטופחו על ידי גנני העירייה,  ואת הפירות שיגדלו- התושבים מוזמנים לקטוף. בסמוך לכל אחד מהעצים הוצב  שלט מתאים עם המידע על סוג העץ, זן הפרי ומועד השתילה.

עד כה, עצי הפרי שננטעו בעיר בשנים עברו היו חושחש- פירות לא אכילים, כך למשל עצי ההדר לאורך כביש הרצל ביציאה הדרומית מהעיר.

מלבד אכילת הפרי בבוא הזמן, החורשה מאפשרת להורים ולילדים חוויה משפחתית של הטבע מקרוב, צמיחה והתפתחות של עצים. אגף גנים ועיצוב הסביבה ממליץ להורים לקחת את הילדים איתם לביקור בחורשה החדשה כדי להביט מקרוב על הליך הצמיחה של העצים עד שיניבו פירות.

סגן ראש העיר, עו״ד יניב מרקוביץ׳: "הטבע העירוני חשוב לנו, והוא חלק בלתי נפרד מהתפתחות העיר ומשיפור איכות החיים כאן. אנחנו שואפים להגדיל עוד את מגוון העצים בעיר, ולהפוך את רחובות לירוקה ככל שניתן. אחת הדרכים לכך היא נטיעת חורשת פרי שתטופח על ידי העירייה אבל כולה לרווחת התושבים. כולם מוזמנים לקחת חלק בטיפוח העצים ובאכילת פירותיהם, בבוא הזמן".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh