הסכם היסטורי בין עיריית רחובות לבין וועד סוחרי השוק

הסכם היסטורי בין עיריית רחובות לבין וועד סוחרי השוק

הסכם היסטורי בין עיריית רחובות לבין וועד סוחרי השוק נחתם כעת: נסללה הדרך למעבר לשוק החדש.

כשנה אחרי הקמת הוועדה הציבורית לגיבוש פתרונות להפעלת השוק החדש- הוסכם על מתווה מול סוחרי השוק, ונחתם הסכם היסטורי המסדיר את המעבר מהשוק הישן -ואת הפעלתו של השוק החדש עוד השנה.

ראש העיר, רחמים מלול: "בחודשים האחרונים הגענו לפריצת דרך של ממש בין הצדדים. השוק הישן חייב לסיים את תפקידו, ולתושבי רחובות ולסוחרי השוק מגיע להשתמש בשוק החדש, שנבנה עבורם, וממתין לכולם. אני שמח שהצלחנו לפתור את הסוגייה הזו בהידברות ובשיתוף פעולה, ומודה לסגני, יניב מרקוביץ' שהוביל את המגעים מול הסוחרים ולכל חברי הוועדה על המאמץ שהשקיעו, על הסבלנות והיצירתיות במציאת הדרך לפתרון. אנחנו כעת עם הפנים קדימה למעבר לשוק החדש עם סיום עבודות ההתאמה, ותחילת שלב ב', מתוך כוונה להפוך את המקום לאזור תוסס ושוקק של קניות ובילוי – גם ביום, וגם בלילה".

בנייתו של השוק החדש הסתיימה לפני מספר שנים אך בשל אי הסכמה בין סוחרי השוק לעירייה, המעבר לא יצא לפועל, עד עצם היום הזה. בבסיס העניין עמדו טענות משפטיות, סוגיות בעלות על הנכסים וגודלם ועוד. לאחר שכל ניסיונות ההידברות בין הצדדים כשלו, בניסיון אחרון להימנע מפניה לבית המשפט להוצאת צווי פינוי, החליט ראש העיר, רחמים מלול, בישיבת מועצת העיר שהתקיימה בינואר 2019 להקים וועדה ציבורית, שתגבש פתרונות מוסכמים להפעלת השוק העירוני החדש.

חברי הוועדה שהובילו את הליך המעבר לשוק החדש: סגן ראש העיר, יניב מרקוביץ׳, חברי המועצה אבי קינד ואמיתי כהן, רמי מדהלה, מנהל אגף שכונות ומנהל השוק העירוני וליאור שוקרי, מנהל אגף תנועה ושילוט, פיקוח ושיטור עירוני. הם קיימו פגישות רבות עם וועד סוחרי השוק ועם אנשי מקצוע רלוונטיים, במטרה להגיע להסכמה .

הצדדים קיימו בחודשים האחרונים עשרות ישיבות משותפות והגיעו להבנות בכל הנושאים הקשורים למעבר השוק: ניהולית, כלכלית, תכנונית ותפעולית.

היום הם נפגשו לשם החתימה על ההסכם בין העירייה לבין וועד סוחרי השוק.

בהתאם למתווה המוסכם, בעלי הדוכנים מהשוק הישן יעברו לדוכנים בשוק החדש שייבחרו בהתאמה לגודל הדוכנים שהיו להם בשוק הישן, ובמהלך השבועות הקרובים יחתום כל אחד מהסוחרים על הסכם מעבר. קביעת מיקום הדוכנים תיעשה עפ"י החתך הקיים בשוק הישן  ככל שניתן העירייה תבצע עבודות התאמה בשוק החדש, ותאפשר חניה קצרת מועד בסמוך לשוק במהלך עבודות ההתאמה.

כעת, עם החתימה על ההסכם, תחל העירייה באמצעות הלר- החברה לפיתוח רחובות לבצע עבודות התאמה לשוק החדש, במטרה להכין אותו להפעלה בהתאם להסכם. הצפי הוא שבמהלך הקיץ יסתיים הליך המעבר לשוק החדש, והשוק הישן ייהרס. אז ניתן יהיה להתחיל בבנייתו של שלב ב'.

ההסכם שנחתם היום בין העירייה לבין וועד סוחרי השוק מסדיר למעשה את הליך המעבר של כל סוחרי השוק מהשוק הישן לחדש.

רחמים מלול, ראש העיר: "אני מלווה את השיחות בין העירייה לבין וועד סוחרי השוק בשנים האחרונות, אולם רק בחודשים האחרונים הגענו לפריצת דרך של ממש, והיום נחתמה ההסכמה בינינו. השוק הישן חייב לסיים את תפקידו. לתושבי רחובות ולסוחרי השוק מגיע להשתמש בשוק החדש, שנבנה עבורם, וממתין להם. אני שמח שהצלחנו לפתור את הסוגייה הזו בהידברות ובשיתוף פעולה, ומודה לכל חברי הוועדה על המאמץ שהשקיעו, על הסבלנות והיצירתיות במציאת הדרך לפתרון. אנחנו כעת עם הפנים קדימה למעבר לשוק החדש עם סיום עבודות ההתאמה, ותחילת שלב ב', מתוך כוונה להפוך את המקום לאזור תוסס ושוקק של קניות ובילוי – גם ביום, וגם בלילה".

סמדר כהן, יו"ר וועד סוחרי השוק: "אני רוצה להודות בשם כל סוחרי השוק לראש העיר, רחמים מלול, לסגנו, יניב מרקוביץ', לכל חברי הוועדה ולעורכת הדין שלנו – עליזה לוין, על שיתוף הפעולה ועל כך שהיו לנו לאוזן קשבת והבינו את הצרכים המיוחדים. נקווה שהשוק יזכה לפריחה מחודשת לתועלת התושבים ולרווחת סוחרי השוק".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh