אירועי הקיץ בסמוך לספריות הרחוב החלו וכולם מוזמנים!

אירועי הקיץ בסמוך לספריות הרחוב החלו וכולם מוזמנים!

כחלק מהמיזם העירוני והייחודי של ספריות הרחוב הקטנות והקייציות, מתקיימים בסמוך אליהן במהלך הקיץ, מפגשי שכונה מגוונים. מפגשים לילדים, למבוגרים ולנוער, כאשר כולם פתוחים לציבור הרחב ונעשים רובם ככולם בהתנדבות, על ידי תושבי העיר ולמענם

במהלך החופש הגדול, כחלק מהרעיון החברתי והקהילתי העומד מאחורי המיזם ספריות הרחוב 'ארגזי סיפורים', בכל יום חמישי החל מהשעה שש אחר הצהריים, מתקיימים מפגשי שכונה בכל פעם ליד ספריה אחרת בעיר. במפגש מקריאים מתנדבים תושבי העיר סיפורים לילדים, בהמשך נפרשים על מחצלת גדולה שפע של חומרי יצירה שנאספו ברובם מעצי העיר ובמקביל, מוזמנים הילדים להפריח בועות סבון ענקיות על כרי הדשא בגינה ולהתכבד במגשי פירות צוננים. מפגשי הגינה שהיו עד כה, הביאו אליהם עשרות רבות של ילדים והפכו את הגינות ליריד ססגוני וצבעוני של קולות וצהלות ומשחקים ודמיון.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק נוער וצעירים, עו"ד מתן דיל: "באמצעות ספריות הרחוב הפועלות בקיץ, אנו מביאים לתושבי העיר פעילויות תרבותיות וקהילתיות במרחב הציבורי. אני רוצה להודות לכל השותפים למיזם המקסים של ארגזי הסיפורים, הפועל על ידי עיריית רחובות בשיתוף פעולה של החברה העירונית רחובות לתרבות, ספורט ונופש, בניהולה של יוספה חליבה, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התרבות, עודד עמרם, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק קידום מעמד הילד, יעל בק. צוות ההפקה אשר כולל את המנהלת האמנותית, דפנה מנור, מעצב, גבריאל וסרמן, מפיקה בפועל, מיכל גולן".

בנוסף למפגשי הגינה, מתקיימים במהלך חודשי הקיץ בימי רביעי בסמוך לספריות, גם ארבעה ערבים של "סיפורים בחוץ" למבוגרים ומתבגרים. כאן, נקיים מפגשים מקוריים וצנועים בשעות הערב במיקומים שונים בעיר, ליד הספריות, כאשר כחוט השני עוברת ביניהם כמוטיב מוביל המילה הכתובה, השפה העברית, השיחה, הסיפור, השירה, המוסיקה והרצון ליצירת חיבור בין אנשים בעזרת כל אלו.

ביום רביעי (19.7) נפגש בשעריים לערב ג'אם סשן (מפגש מוסיקלי) של שירת תימן; נגנים מקומיים מהשכונה ומרחבי העיר הגיעו לשיר ולנגן ממיטב מסורת השירה התימנית, בניצוחה על עינבל מרום, יוצרת ואמנית תושבת העיר וילידת השכונה.

בשבוע לאחר מכן, נפגש באחוזות הנשיא לערב סיפורים קצרים; כאלו אשר נכתבו ויוקראו על ידי תושבי העיר, ואת הערב תוביל אושרת אסייג-לופז, תושבת השכונה, ומי שזכתה בעבר בתחרות הסיפור הקצר של עיתון הארץ.

בחודש אוגוסט יתקיים בשכונת נווה יהודה ערב ג'אם ייחודי המוקדש ליצרתו של מאיר אריאל; את הערב יובילו מקימי הג'אם החברתי ברחובות, ויקחו בו חלק נגנים וזמרים חובבים ומשובחים – כולם תוצרת העיר.

לסיום האירועים, נפגוש את מיטב הנוער ברחבת הכניסה של בית דונדיקוב, לערב של שירה צעירה מדוברת ובועטת; את הערב מארגנים, מדברים, כותבים, יוצרים ומופיעים בו, קבוצת בני נוער מופלאים ומוכשרים אשר נקבצו מתנועות הנוער ומבתי ספר שונים בעיר.

כל הפעילויות ללא יוצא מן הכלל, נעשות על ידי האמנים והתושבים בהתנדבות ובשמחה, מתוך ראיה עירונית וחברתית עמוקה. כאשר כל האירועים פתוחים לקהל והוא אף מוזמן לקחת בהם חלק פעיל.

מפה וכתובות של מיקום הספריות והמפגשים מתפרסמים באתר עיריית רחובות, באתר החברה העירונית ובעמוד הפייסבוק 'ארגזי סיפורים – רחובות'.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh