בית הקרמיקה העירוני נפתח מחדש

רחובות, רחובות פור יו, rehovot4u, מתן דיל, פולין

רחובות, רחובות פור יו, rehovot4u, מתן דיל, פולין

לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה, משיק המרכז לאומנויות הקרמיקה ברחובות קונספט ייחודי וחדש: "מקום של חזרה לטבע". מגוון חוגים חדשים, למבוגרים, ילדים והורים וילדים יחדיו

המרכז לאומנויות הקרמיקה העירוני גאה להשיק צביון חדש למקום הכולל שינוי בקונספט של המרכז, אם בעבר היה שלוחה של המרכז לאומנות חזותית כיום יפעל המרכז תחת זהות חדשה הכוללת קורסים חדשים המציעים תוכן המתייחס לחומר הקרמי כחומר בעל תכונות תרפויטיות, קורסים להכנה ללידה, חוגים מיוחדים לילדים וחוגים משותפים להורים וילדים.

המרכז לאומנויות הקרמיקה הוא מרכז מקצועי המיועד לחובבים ולכל מי שרוצה לחוש, לגעת ולייצר בחומר הקרמי, להיפתח לעולם המופלא שהחומר מאפשר.

יוספה חליבה, מנכ"לית החברה העירונית לתרבות נופש וספורט ברחובות מציינת כי "השנה נבנתה ע"י החברה העירונית תכנית ייחודית לבית הקרמיקה אשר תהפוך את המקום למרכז פיסול חי ותוסס עבור מבוגרים וילדים, תוך דגש על עבודה עם מגוון רחב של חומרים וטכניקות".

בית הקרמיקה ינוהל על ידי האמנית רני ששון שמנהלת גם את בית האמנים ברחובות. בעקבות השינוי החיובי והגדול שיצרה בבית האמנים נבחרה ששון ליצור את התכנית המחודשת של בית הקרמיקה.

בבית הקרמיקה יפתחו קורסים חדשים המציעים תוכן המתייחס לחומר הקרמי כחומר בעל תכונות תרפויטיות, שעבודה איתו מעניקה כלים לחיזוק וטיפוח ילדים ומבוגרים. "בניתי את התכנית תוך שאני מתייחסת לחומר הקרמי באופן של חזרה לטבע ולאדמה. אני רוצה להתייחס לכוח של החומר כמקור המגיע מן הטבע ומחזיר אותנו למצב קדום, הרחק מהמחשב, הטכנולוגיה וקצב החיים המהיר." מציינת רני ששון.

עוד יפתח בבית הקרמיקה קורס הכנה ללידה לנשים הרות, הנמצאות בכל שלבי ההיריון, הקורס בהנחיית דולה מוסמכת ואמנית קרמיקה, שיאפשר לנשים בהריון לקבל את הידע שהן זקוקות לו בתהליך ההכנה ללידה וגם ייתן מקום לביטוי היצירתיות שלהן, במהלך חודשי ההיריון כתקופה יצירתית ומיוחדת.

בנוסף ייפתח חוג ייחודי לילדים "התנור". בחוג זה תלמד מטפלת מוסמכת באמנות, והוא יעניק תמיכה לילדים אמנותיים ורגישים וכולו מתרכז בעשייה האמנותית המשפרת את היכולות החברתיות ואת הדימוי העצמי. החוג יהווה מסגרת טיפולית לא פורמלית לילדים רגילים הזקוקים לחיזוק.

בעונה החדשה צפויה גם להיפתח תכנית "שבט המערות" חוג ייחודי רב תחומי לילדים עם מודעות אקולוגית ויצירתיות. המטרה המרכזית של התכנית היא לעסוק באמנויות בדרך של חזרה לטבע ולאדמה. בתכנית: פיסול בבוץ, קדרות פרימיטיבית, בניית כלי עבודה, ציור מערות על חומרים קרמים, הכנת פיגמנטים מתבלינים וחומרים טבעיים ועוד..

בנוסף בכוונתה של המנכ"לית להקים גן פסלים במקום שיתרחב לכיוון בית התרבות והספרייה ויהווה אטרקציה חזותית לעוברים ושבים. גן הפסלים ייבנה במסגרת חוג שבועי לילדים בנוער שיעבדו בהתייחסות לסביבה במגוון חומרים בוץ, בטון, עץ וברזל.

לצד כל אלו ועוד יפתחו גם קורסים קלאסיים לילדים, נוער ומבוגרים, אובניים, פיסול קראמי ועוד, כל אלו מועברים על ידי אמני הקרמיקה הטובים ביותר, בוגרי המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל יוצאי בית בנימיני המציגים תערוכות ומשתייכים לעולם האמנות הישראלי.

הבית הקטן המאכלס את בית הקרמיקה הוא פינת חמד קסומה ליצירה.

לפרטים נוספים- 08-9472960 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh