סכנה חשמלית ומיידית

סכנה חשמלית ומיידית

למי מאיתנו לא יצא לראות אצת הילדים נוסעים במהירות מופרזת באפניים החשמליים וכמעט נתקעים במישהו או במשהו. הסכנה הגדולה שלכל הדעות הולכת לגבות קורבות רבים יותר ככל שהתופעה תגדל ותתעצם. הנפגעים יכולים להיות הילדים והילדות שלנו בין אם הם הרוכבים עצמם, הולכי הרגל או אפילו אנחנו הנהגים.

באופן אישי חוויתי לפחות 2-3 מקרים של כמעט ונפגע, הם מגיעים במהירות של אופנועים רק בלי רעש וידע של רוכב אופנוע, שחייב בתאוריה ובמבחן מעשי לפני שהם עולים לכביש.בעיה נוספת שמקשה על טיפול חוקתי ותודעתי בבעיה היא העדר נתונים מדוייקים אודות התופעה.

אם תנסו לפנות למשרד התחבורה לקבל סטטיסטיקות של נפגעים מתאונות הקשורות באופניים חשמליים יפנו אתכם בנימוס למשטרת ישראל, וכמו שבטח אתם מנחשים, אם תפנו למשטרה הם יחזירו את הכדור למשרד התחבורה בטענה שהיעדר ביטוח לכלי רכב שכאלה מרבית התאונות אינן מדווחות למשטרה.

בבתי החולים מצביעים על עלייה של מאות אחוזים מדי שנה בנפגעי האופניים החשמליים, כמות האשפוזים ומורכבות הפגיעות מעידה על תופעה שמתגברת באופן קיצוני, הן בכמות המקרים והן בחומרת הפציעות המביאות ילדים בני 14 לכיסאות גלגלים, כי ההורים החליטו שהבן שלהם כבר לא מסוגל לדווש באופניים ״רגילות״, כאלה שיתרמו גם לכושרו הגופני ויוציאו ממנו אנרגיות אחרי ישיבה של כמה שעות מול המחשב או הסמארטפון.

מי אוכף אתם שואלים? ובצדק. זהו שיש חוקים ברורים ומוסדרים לגבי המהירות התקנית, על לבישת קסדה על נהיגה רק על מדרכות אבל… וכאן מגיע אבל גדול, אם יש מישהו נער בן 14 שנעצר כי נסע מהר מדי/על כביש/או ללא קסדה… שיקום!

רק כדי להיות ברור: דין אופניים חשמליים כדין קורקינט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh