ערב לזכרו של סם זבה, מנצח ומייסד תזמורת קלאסיקה רחובות

בשבוע שעבר התקיים באולם אשכול פיס ערב לזכרו של סם זבה, מנצח ומייסד תזמורת קלאסיקה רחובות, במעמד ראש העיר לשעבר, מר שוקי פורר, ומנכ"לית החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש הגב' יוספה חליבה.  רבים באו לכבד את האיש ופועלו והאולם היה מלא עד אפס מקום.

הגב' ריטה וינוקור הציגה בפני הקהל תמונות מהקונצרט הראשון של התזמורת, בהן ניתן היה לראות את ראש העיר דאז, מר שוקי פורר, מציג בפני הקהל את התזמורת החדשה שהוקמה בעיר בתמיכתו, וביוזמת סם זבה ובתיה כפיר.

לאחר מכן סיפר מר פורר לקהל כיצד נולד רעיון הקמת התזמורת. זבה היה ידוע כמקים תזמורות קהילתיות, ביניהן תזמורת הקמפוס תל אביב. הגב' כפיר הרחובותית פנתה לזבה בבקשה להקים בעיר תזמורת קהילתית בניצוחו. זבה, ששם לעצמו למטרה לקדם מוסיקאים בתחילת דרכם, כמו גם מוסיקאים עולים, נרתם מיד למשימה וביחד הם פנו לראש העיר דאז, מר שוקי פורר. מאז חלפו 17 שנים ומהנגנים המקוריים של התזמורת 9 עודם מנגנים בתזמורת הנוכחית.

בהמשך עלתה לבמה הגב' בתיה כפיר אשר הציגה את נגני התזמורת וסיפרה את סיפור הקמת התזמורת מנקודת מבטה. אחריה דיברו כמה מנגני התזמורת הוותיקים, אשר סיפרו כיצד המוסיקה מעשירה את חייהם וכמה תרמה להם השתתפותם בתזמורת.

את החלק האומנותי של הערב פתחה התזמורת עם הפתיחה של האופרה "האיטלקייה באלג'יר" מאת רוסיני, יצירה אשר נוגנה בקונצרט הראשון של התזמורת. ליצירה הבאה הצטרף הסולן המפורסם, נגן הצ'לו הילל צורי, בנגינת הקונצ'רטו בלה מינור לצ'לו ותזמורת מאת שומאן. לאור תשואות הקהל, הוסיף צורי יצירה להדרן. היצירה שחתמה את הערב היתה הסימפוניה מס' 1 של מנדלסון.

תזמורת קלאסיקה רחובות מונה היום כ-30 נגנים אשר נפגשים לחזרה שבועית קבועה. נגני התזמורת הם מקצוענים וחובבים ברמות שונות של נגינה, בגילאים שונים ומגיעים מרקעים שונים. מנצח התזמורת  הוא דורון סלומון, אשר ניצח על תזמורות רבות בארץ וברחבי העולם. התזמורת מופיעה בקביעות בכנסי תזמורות, בקונצרטים הפתוחים לקהל הרחב ובערבי שירי לוחמים.

בת אל צור

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh