שר הבינוי והשיכון וראש העיר במרכז החדש למורשת יהדות תימן

שר הבינוי והשיכון וראש העיר במרכז החדש למורשת יהדות תימן

שר הבינוי והשיכון וראש העיר קיימו סיור מיוחד במרכז החדש למורשת יהדות תימן וקהילות ישראל

ביום שני (25.9) התקיים סיור מיוחד של שר הבינוי והשיכון, ח"כ יואב גלנט, יחד עם ראש העיר, רחמים מלול, במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, המרכז החדש שהוקם ברחובות. את הסיור הוביל מנהל המרכז, חנניה קורש, שהסביר לשר ולראש העיר אודות התערוכות, האמנים והמיצגים המוצבים במרכז ועל הסיפורים המיוחדים שעומדים מאחורי כל אחד מהם.

השר גלנט התרשם מאד מהשולחן האינטראקטיבי אשר בו מוצגים פריטים ייחודיים מעולם הרוח של יהודי תימן. אחד הפריטים היותר ייחודיים מהם התרשמו הנוכחים היא כתובת אבן עתיקה שלא נמצאה כמוה מבחינת שלמותה בשום מקום מחוץ לישראל. מדובר בכתובת אבן של משמרות הכהונה שהתגלתה בסמוך לעיר תנעם של ימינו ומתוארכת, ככל הנראה, למאה השישית לספירה. הכתובת, שתכליתה להנציח את עבודת הכוהנים בבית המקדש, מעידה על כך שמשפחות כוהנים רבות הגיעו לאותו אזור בתימן.

ראש העיר, רחמים מלול: "מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל החדש ברחובות מהווה עבורנו גאווה גדולה. המרכז יהווה עוגן תרבותי עבור כלל אזרחי ישראל מכל העדות ומכל קהילות ישראל. אני מודה לשר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, על הביקור וקורא לתושבי העיר ולכלל אזרחי ישראל, להגיע ולהתרשם מהמיצגים הייחודיים המוצגים בו. מדובר בפריטים בעלי ערך תרבותי והיסטורי ראשון במעלה שאת חלקם ניתן למצוא רק במרכז החדש".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh