החינוך הכי טוב במחוז מרכז- ברחובות

החינוך הכי טוב במחוז מרכז- ברחובות

בתי הספר ע"ש המר וסמילנסקי במקום הראשון בתחרות פרס החינוך המחוזי

ראש העיר, רחמים מלול: "החינוך נמצא בראש מעיינינו ואנו משקיעים בו משאבים רבים- הן בכוח אדם ובתקציבים והן בתכנים ובערכים. אני שמח מאוד לראות כי ההשקעה העצומה בתלמידים ברחובות, בכל שכבה ובכל גיל, נותנת את פירותיה. אנחנו גאים מאוד בצוות החינוכי ובתלמידים בבתי הספר הזוכים ברחובות"

סגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, מר זהר בלום: "פרס החינוך המחוזי ניתן לבתי הספר המר וסמילנסקי על העשייה החינוכית היומיומית שנעשית בבתי הספר למען התלמידים. אני מברך את צוות בתי הספר והתלמידים, שכן ההשקעה בחינוך למען דור העתיד- משתלמת".

בשבוע שעבר ביקרו חברי ועדת פרס החינוך המחוזי במוסדות החינוך שהיו מועמדים לפרס החינוך המחוזי. אתמול נודע כי מתוך מאות מוסדות חינוך במחוז המרכז, זכו תשעה מוסדות בפרס החינוך המחוזי- שניים מתוכם מהעיר רחובות.

חברי וועדת הפרס ביקרו בשני מוסדות מרחובות: תיכון דתי אמי"ת ע"ש זבולון המר ובית ספר יסודי ע"ש סמילנסקי, כאשר תיכון "אמי"ת זבולון המר" אף הומלץ על ידי הועדה לפרס החינוך הארצי, שטרם הוכרז מי הזוכים בו.

בוועדה נכללו מפקחים ומפקחות ממחוז מרכז במשרד החינוך, נציגת הפיקוח ממחוז ת"א, נציג רשות מקומית ניטרלית ונציגת ציבור. בראש הועדה עמד מר רונן כהן מפקח של"ח וידיעת הארץ ואת הועדה ריכזה גב' פנינה יצחקי.

מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, הגב' עמליה חיימוביץ, תבשר בקרוב במכתב רשמי למוסדות החינוך על זכייתם.

אמי"ת המר

בשבע השנים האחרונות עבר בית הספר מהפך כמעט בכל תחום, הן באקלים הלימודי והן במענה האישי לכל תלמיד. תוצאות השינוי ניכרות היטב באחוזי הזכאות לבגרות, שם נרשמה עליה  מ- 45 אחוז ל- 91 אחוז. במהלך תקופה זו ביה"ס התפתח מבית ספר שש שנתי לקריית חינוך שמונה- שנתית, הכוללת מכינה קדם צבאית טכנולוגית ומכללה להנדסאים בתחומי האלקטרוניקה, מחשבים וחשמל.

בשנה שעברה זכה בית הספר בפרס ארצי של רשת אמי"ת על פיתוח מסלול כיתות קטנות (בתחום החינוך המיוחד).

בשנים האחרונות התפתחו מסלולים חדשים נוספים בבית הספר שבאים לידי ביטוי במגוון מגמות לימוד, וכן בפתיחת כתת סנהדרין (כתה ישיבתית שרוב היום עוסקת במקצועות הקודש).

מנהל בית הספר, מר רפי מיימון: "הפרס הוא של הצוות והתלמידים, בלעדיהם לא היינו מגיעים לגבהים. המסירות והמקצועיות היא שלהם ולהם התודה והברכה".

ביה"ס סמילנסקי

ביקור ועדת הפרס בבית הספר התקיים סביב הציר של "מעומק הלב לעומק הפדגוגיה", אשר מייצגת את זהותו המחודשת של בית הספר ואת תפיסת עולמו. בבית הספר מאמינים כי כאנשי חינוך, העשייה החינוכית מתחילה בגישת אנשי הצוות. גישה האוהבת ילדים ומבינה, כי כאשר הילד מגיע לבית הספר, הוא למעשה מגיע הביתה. חדורי אהבה ותחושת שליחות, המורים עוסקים בעבודה הפדגוגית ובהעצמת הילדים.

מנהלת בית הספר, גב' מתי פוליקר: "הדגמנו כיצד הייחודיות הבית ספרית, קידום יזמות, ביחד עם תפיסת עולמנו, משתלבות לכדי עשייה חינוכית עשירה ומגוונת, השוזרת את השפה היזמית בכל תחומי הדעת ומעודדת תלמדים, הורים ומורים לגלות יזמות במכלול תחומי העשייה הבית ספרית."

בין היוזמות שהוצגו:  "מרחב החברות", מרחב מיוחד בחצר בית הספר, בו כל ילד יכול למצוא חבר למשחק ולקבל רעיונות לפעילויות חברתיות משותפות. יוזמה אחרת היתה מצעיות ("פלייסמנטים") שפותחו על ידי תלמידי בית הספר לרווחת כל התלמידים, במהלך למידה שכללה תחומי דעת שונים, ביניהם מדעים, שפה ואומנות. כמו כן הוצג חדר הפלאות הייחודי של בית הספר, חדר-בריחה, שהוקם ביוזמה משותפת של תלמידים ומורים ואשר החידות השלובות בו  פותחו על ידי התלמידים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh