מצלמות 360 מעלות: דור חדש של צילום

מצלמות 360 מעלות: דור חדש של צילום

עולם הצילום עבר (ועדיין עובר) מהפכות טכנולוגיות תכופות ומקיפות בעשורים האחרונים. בעוד לפני כעשרים שנים רובנו עדיין השתמשנו בעיקר במצלמות סטילס עם סרטי צילום ("פילם"), כיום לכל אחת ואחד מאיתנו יש בסמארטפון האישי מצלמת ווידיאו משוכללת ברזולוציה גבוהה וזיכרון פנימי עצום המאפשר לצלם כמות כמעט בלתי מוגבלת של תמונות וסרטונים.

בעוד המהפכות בעולם הצילום מהירות ומעוררות השתאות, ממש עכשיו אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה נוספת, אשר צפויה לשנות (שוב…) באופן נרחב את האופן בו אנו מצלמים ונהנים מהתוצרים של צילום זה. הכוונה היא למהפכה של מצלמות המצלמות ב 360 מעלות. מה מיוחד במצלמות אלו וכיצד הן צפויות לשנות את האופן בו אנו מצלמים וצורכים מדיה?

צורת צילום המדמה טוב יותר את חוויית הראייה – מצלמת 360

במובן מסוים, צילום הוא תחום אשר מנסה לחקות ולדמות את אחד החושים הדומיננטיים ביותר שלנו – חוש הראייה. מצלמה היא למעשה מכשיר אשר "רואה" במקומנו, ויכול לתעד את המראה הזה, בין אם מדובר במראה נקודתי (תמונת סטילס) או בראייה של סיטואציה האורכת פרק זמן מסוים (צילום ווידיאו). הדור החדש של המצלמות שואף לדמות בצורה משוכללת וטובה יותר מאי פעם בעבר את חוויית הראייה הסובייקטיבית שלנו.

מצלמת 360 היא למעשה מצלמה אשר יודעת לצלם לכל הכיוונים (בניגוד למצלמה רגילה אשר יודעת לצלם לכיוון כללי אחד, ולתפוס שדה ראייה צר יחסית, של פחות מ 180 מעלות). לכן, כאשר מתעדים סיטואציה מסוימת במצלמת 360, תופסים למעשה התמונה כולה, במלוא מובן המילה. גם את מה שנמצא "מאחורי" הצופה/המצלמה, גם את מה שמצדדיהם וכו'.

בכך, מדמות מצלמות אלו את החוויה האישית שאנו חווים בכל סיטואציה בה אנו נמצאים – אנו יכולים לראות מה קורה ישר מולנו, מהקורה בצדדים של שדה הראייה שלנו וגם מה שקורה מאחורינו, על ידי כך שפשוט נסובב את הראש לכיוון הרצוי. צילום ב 360 מעניק לנו את אותה אפשרות בדיוק, בסיטואציה המצולמת.

תמונות וסרטונים אישיים, תכני מדיה וסרטים – חוויית צפייה חדשה

היישומים של צורת הצילום החדשה אשר נכנסת במהרה לכל ענפי הצילום והחיים, הם רבים ומקיפים. כיום, ניתן לרכוש מצלמת 360 מתקדמת במחירים אטרקטיביים ושווים לכל נפש. בעתיד הנראה לעין גם סמארטפונים ושאר מצלמות ביתיות ואישיות יוכלו לצלם ב 360, שלא לדבר על מצלמות "מקצועיות" (למשל, מעולם הקולנוע והטלוויזיה).

כאשר מבינים עד כמה הטכנולוגיה החדשה יעילה, מתקדמת ונפוצה, ניתן להתחיל ולהבין טוב יותר את גודל השינוי שטכנולוגיה זו מכניסה לחיים שלנו, וצפויה להכניס בשנים הקרובות. חוויית הצפייה כולה משתנה באופן מורגש ביותר – כל סרטון שמישהו שולח לנו, כל סרט שנראה בקולנוע וכל תכנית טלוויזיה, בכולם קיים הפוטנציאל לספק חוויית צפייה מתקדמת של 360 מעלות. חשבו על סרטון שמישהו הקרוב אליכם שולח לכם של הטיול שלו בחו"ל – באמצעות צורת צילום זו תוכלו לראות את כל מה שהוא רואה, כולל מה שנמצא "מאחוריו", לשוטט במרחב המצולם ולהרגיש, יותר מתמיד, שאתם ממש נמצאים שם…

המאמר בחסות אתר 2 קליק (www.2click.co.il)

קרדיט לתמונה: צלם יגאל אזולאי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh