קח מקל קח תרמיל 5 עצות לתכנון טיול מוצלח בגליל

קח מקל קח תרמיל 5 עצות לתכנון טיול מוצלח בגליל

הגליל הפסטורלי מושך מטיילים רבים ומציע מקומות נהדרים לטיול. היצע מסחרר של מסלולים, פינות חמד ואטרקציות מיוחדות במגוון סגנונות. תוכלו לבחור בין פעילויות אקסטרים במים או ביבשה, ביקור במרכזי מבקרים ומוזיאונים מרתקים, סדנאות מעוררות השראה, היכלי ספא מפנקים, נסיעות שטח מרגשות, אקשן בחופים וקולינריה משובחת.
היכן ללון? מה לראות וכיצד לשדרג את החופשה? לפניכם 5 טיפים לתכנון טיול בגליל.

תכנון הטיול
כדאי לנסוע לגליל כאשר אתם יודעים בדיוק מה מחכה לכם ומה תרצו לעשות. הגליל מתחלק לגליל עליון, גליל תחתון וגליל מערבי ובכל אזור תמצאו שמורות טבע פארקים, נקודות תצפית ופעילויות מלהיבות. תוכלו להתמקד באזור מסוים או לשלב בין האזורים – למשל, יום בגליל המערבי, שני בגליל העליון וכדומה, רק קחו בחשבון את מרחקי הנסיעה מאזור לאזור לרבות פקקים.
לעיתים מוטב להתמקד באזור ספציפי, כיוון שבכל אזור בגליל יש הרבה מה לראות וכך תוכלו להקדיש את הזמן לטיול ולאטרקציות במקום לבזבז אותו על מעבר מיעד ליעד.
מומלץ להזמין מראש כרטיסים לאטרקציות ומקומות במסעדות מבוקשות במיוחד בסופי שבוע ובעונה החמה כשיש עומס מטיילים.

יצירת תמהיל מגוון
בטיול לצפון, במיוחד אם מדובר בטיול קבוצתי או משפחתי (כשלכל אחד מהמשתתפים יש דרישות ורצונות אחרים), חשוב להרכיב תוכנית הלוקחת בחשבון תמהיל מגוון של אטרקציות וטיולים.
טיול נחלים לחובבי הנחלים ואטרקציה בסגנון אקסטרים למי מהמשתתפים שמחפשים אקשן, מסעדה המגישה מנות ילדים וכדומה. נסו להרכיב את הלו"ז, כדי שהטיול יתאים לכולם ושיהיו לכם כ- 2 אטרקציות ביום, מסלול טיול אחד ושתי ארוחות טובות ובדקו על המפה כמה זמן ייקח לכם להגיע מהמסעדה לטיול ומשם לאטרקציה וכדומה.

התאמה את התוכנית למזג האוויר
מזג האוויר עשוי להשפיע לטוב ולרע על התוכניות שלכם ולכן תמיד טוב שיש "תכנית מגירה". במידה ומדובר בעונה החמה, תוכלו אומנם ליהנות מפעילויות במים, שכשוך בבריכות טבעיות כמו עין חרדלית, טבילה בחוף אכזיב ומצד שני, יהיה לכם יותר קשה במסלולים שאינם מוצלים ויתכן ותעדיפו לשלב את הבילויים בחוץ, תחת השמש הקופחת, יחד עם ביקור במוזיאונים ממוזגים.
בחורף, לעומת זאת, יתכן ותעדיפו אטרקציות מקורות כמו חדרי בריחה, סדנאות שוקולד מפנקות, רפטינג בנהר הירדן וטיול למפלים שזרימתם מתעצמת משמעותית בעונה הגשומה. אם מזג האוויר הפכפך, נסו למצוא אטרקציות המשלבות בין בילוי בחוץ לבילוי בפנים כמו ראש הנקרה.

חגיגות שעושות הבדל
הגליל מרבה לקיים אירועים ופסטיבלים המעצימים את הנאת המטיילים ומהווים טיימינג מצוין לצאת לחופשה באזור. עקבו אחר האירועים כמו למשל, כריסמס בנצרת, עונת הציפורים הנודדות באגמון החולה, אירועי תרבות במוזיאון הפתוח בתפן, ימי ענף הזית בזמן עונת המסיק, פסטיבל בשביל היין המתקיים מדי אביב ומהווה חגיגה של שיכרון חושים ביקבים המקומיים ועוד. אל תשכחו להזמין מראש כרטיסים על מנת להבטיח השתתפות באירועים השונים.

בחירת מקום אירוח
מקום האירוח בו תשהו במהלך הטיול בגליל ישפיע על הצלחת החופשה. חפשו מקום אירוח נעים, כפרי, עטוף בטבע בעל אווירה ביתית וחמה המציע גם ארוחת בוקר ישראלית כלולה במחיר – כך תוכלו להתחיל את היום על קיבה מלאה ועם אנרגיות טובות. אל תתפשרו על מלון הקרוב לאטרקציות ומסלולי הטיול המועדפים, שמציע גם הנחות והטבות בכניסה לאתרי תיירות מרכזיים. ישנם מקומות לינה כמו רשת מלונות מטיילים המקיימים גם טיולים מאורגנים ללא עלות לאורחים, מציעים מסלולי טיול לשבת בצפון ומעניקים ייעוץ והכוונה לאטרקציות מומלצות בסביבה.

הגליל מזמן חוויות רבות למטיילים. תכנון מקדים של הטיול, שילוב בין אטרקציות למסלולים ובחירת מלון מטופח ונעים הקרוב למקומות היפים של הגליל, יאפשרו לכם ליהנות מכל רגע בגליל הקסום.

הכתבה באדיבות רשת מלונות מטיילים המציעה נופש בצפון ולינה במלונות הרשת לאוהבי חופש וטיולים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh