הנצחה ליהודים נספי האניה סטרומה

הנצחה ליהודים נספי האניה סטרומה

השבוע הוחלט על הקמת פינת הנצחה לנספי האנייה סטרומה בגינה ציבורית ברחוב סטרומה בעיר ביוזמת חבר המועצה אמיר ירון.

ראש העיר רחמים מלול: סיפורה של האנייה סטרומה הוא טרגדיה גדולה בהיסטוריה של תקומת ישראל. ראוי שננציח אותו גם ברחובות.

שנים רבות מחכים יוצאי רומניה ברחובות לרגע בו יונצחו הנספים באנייה סטרומה ובאוניה מפקורה.

סיפורה של סטרומה ידוע ומוכר – מדובר באניית המעפילים המפורסמת שלא הורשתה להיכנס לחופי ישראל על ידי שלטון המנדט הבריטי, ולבסוף הוטבעה מול חופי איסטנבול ביום, כשעל סיפונה 780 יהודים יוצאי רומניה.

מפקורה הייתה אחת משלוש אניות שיצאו מנמל קונסטנצה ברומניה ב- 3.8.1944 ועל סיפונה 315 עולים. ב5.8.1944 בעת ששטה במימי הים השחור נורו פגזים מצוללת ( רוסית או גרמנית) שגרמו לטביעתה. רק 5 ניצלו. 310 האחרים מצאו את מותם באסון.

במהלך החודשים האחרונים התקיימו ישיבות רבות בעיריה בהשתתפותו של משה בש שמייצג את יוצאי רומניה ברחובות (אשר עומד גם בראש הוועדה המקומית לברית ערים תאומות ביסטריצה-רחובות), יוסי כפיר מנהל אגף גנים ומנכ״ל העיריה דורון מילברג וראש העיריה רחמים מלול .

לאחרונה התגבשה תכנית שהוצגה השבוע לראש העיר, רחמים מלול בפגישה מיוחדת בלשכתו בהשתתפות ראש העיר, מנכ"ל העיריה, ח"כ לשעבר קולט אביטל יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל , חבר המועצה אמיר ירון ומשה בש מתאם שיתוף הפעולה למימוש הפרויקט.

בישיבה הוחלט על הקמת פינת הנצחה מיוחדת ליהודים נספי "סטרומה" ברחוב סטרומה בעיר, בגינה הציבורית במקום, סמוך לרחבת חניה אשר תוכל לשמש גם כרחבה לקיום טקסי זיכרון והנצחה.

חבר המועצה אמיר ירון: "תקופה ארוכה אני עוסק ביחד עם משה בש בגיבוש תכנית להנצחת סטרומה ברחובות, ואני שמח שהשבוע הבאנו לידי סיכום את מיקום ההנצחה, כך שבכל שנה יתקיים אירוע עירוני בשיתוף יוצאי רומניה ברחובות במקום ההנצחה. אני מבקש להודות לראש העיריה רחמים מלול ולקולט אביטל על תמיכתם במפעל הנצחה זה שהוא כה חשוב ליוצאי רומניה ברחובות וכן ליוסי כפיר ומשה בש שתרמו רבות לקבלת ההחלטה!".

ראש העיר, רחמים מלול: "סיפורה של סטרומה הוא טרגדיה גדולה בהיסטוריה של תקומת עם ישראל לפני הקמת המדינה. ראוי שננציח אותו גם ברחובות ונקים הנצחה ליהודים שנספו בדרכם לארץ ישראל, כתזכורת לדורות הבאים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh