עבר, הווה, עתיד: השקת תערוכה וספר של הרב בן עמי

עבר, הווה, עתיד: השקת תערוכה וספר של הרב בן עמי

הושקה תערוכת מיקרוגרפיה ייחודית במרכז מורשת יהדות תימן ברחובות.

"תערוכת הכתב העברי" של הרב ד"ר בן ציון בר עמ"י תוצג דרך קבע במרכז מורשת, והיא נחנכה במעמד מאות מבקרים ובהם ראש העיר רחמים מלול. בר עמ"י הוא היחיד בעולם העוסק במיקרוגרפיה שתכליתה כתב זעיר בקנה ובדיו שיוצר עולם ומלואו. מלול: "אנשים כמו בר עמ"י הם המקשרים בין העבר להווה".

מאות תושבים הגיעו לחלוק כבוד לרב  ד"ר בן ציון בר עמ"י, שחנך את "תערוכת הכתב העברי" במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל. יחד עם תערוכת הקבע, הושק גם ספרו הרביעי של בר עמ"י, "פניני כחמה". ראש העירייה מלול בירך את בר עמ"י על פועלו בקהילה וסיפר על שיתוף הפעולה המבורך בין היוצר לבין מרכז מורשת.

הרב ד"ר בן-ציון בר עמ"י הוא היחיד בעולם שעוסק במיקרוגרפיה משמעותית, ועובד בשיטה העתיקה בעולם באמצעות כתיבה בקנה ודיו. המכובדים, ובהם ראש העירייה ורעייתו, אמיתי כהן מחזיק תיק מורשת ישראל וחבר מועצת העיר, מחזיק תיק התרבות עודד עמרם, איציק עובדיה סמנכ"ל החברה העירונית, הרב שמן, ועוד רבים, חלקו כבוד לרב בר עמ"י.

"תערוכת הכתב העברי" היא תערוכה מיוחדת במינה המציגה 22 יצירות מיקרוגרפיה – יצירות בכתב זעיר שיוצרים תמונה ויזואלית משמעותית. מבט מקרוב על כל אחת מהן מגלה עולם שלם, שבמסגרתו בנויה כל יצירה מפרקים וספרים, המעניקים לה עשרות ואף מאות משמעויות.

במעמד זה העניק שלום עפרוני מעמותת א.ש.ל (אזרחים שאכפת להם) לראש העירייה מלול תעודת הוקרה על תרומתו הרבה לקידום המורשת והתרבות בעיר רחובות.

ראש העיר רחמים מלול: "עם צריך לזכור את המורשת ואת ההיסטוריה שלו, ומבחינתי אנשים כמו הרב בן ציון בר עמ"י הם החוט המקשר בין העבר להווה. אני שמח על ההחלטה להקים תערוכת קבע שלו, ואני בטוח שכל המבקר בה ירבה ממנה חוכמה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh