איזה ציוד מיגון כל מבנה צריך?

איזה ציוד מיגון כל מבנה צריך?

אם אתם נכנסים למבנה חדש, בונים מבנה גדול או נכנסים לבית עסק או כל חלל עבודה – חשוב שתדעו כי ישנו ציוד בטיחות שכל מבנה זקוק לו. כיום באמצעות אנשי המקצוע המומחים בבטיחות ניתן לקבל גם הסברים לגבי הציוד, גם הדרכה וכמובן את הציוד שיגן עליכם מפני כל מפגע או אסון.

התגוננות נגד שריפות

אחד מהמפגעים שמהווים איום נגד מבנים וכמובן נגד הסביבה הוא איום של שריפות. כיום שריפה יכולה להתלקח מאלמנטים שונים, בין אם מדובר בקצר חשמלי, התלקחות של חומרים דליקים, תנור לא בטיחותי ועוד. בשל כך חשוב למגן את המבנה בעיקר כנגד שריפות שעלולות להוביל לאסונות גדולים.

ציוד בטיחות נגד שריפה הוא כזה שנועד לבצע גילוי אש במהירות גבוהה ומכן גם לסייע לכבות את הדלקה ולהתמודד עם עשן במבנה. הציוד נועד לסייע להתמודד עם דליקה, בין אם ישנם אנשים במבנה ובין אם לא.

אז מה כולל הציוד שכל מבנה זקוק לו?

ספרינקלרים – ספרינקלרים נועדו לזלף מים במהירות גבוהה ובעצימות גבוהה בזמן דליקה והם פועלים אוטומטית במקרה של גילוי אש ועשן. ספרילנקלרים בנויים ממערכת של צינורות מים הנמצאים בתוך המבנה אשר בעת עשן או אש מכבים את הדלקה ומעכבים את ההתפשטות שלה. ספרינקלרים יכולים להיות גם כאלה שמוצאים קצף לכיבוי דליקות במידת הצורך.

מטפי כיבוי אש – מטפי כיבוי אש מיוצרים בגדלים שונים והם נועדו לכבות ולחנוק את האש. כיום ישנם מטפים המיוצרים בשיטות שונות החל משיטות כיבוי באמצעות קצף, גז, מים ועוד. את מטפי הכיבוי יש להתאים למבנה שלכם באמצעות אנשי המקצוע המומחים בתחום כיבוי אש.

גלאי עשן ואש – גלאי עשן הם כאלה שיכולים להתריע על עשן ועל מקור הדליקה. הגלאים מיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת שבאמצעותה גלאים מסייעים לגלות את העשן ואת הדליקה ולהתריע עליה לגורמים הנכונים.

גלגלון – גלגלון הוא צינור כיבוש ארוך שנמצא בתוך ארון אש שנועד לאחזקת ציוד לכיבוי וגילוי אש. הגלגלון נועד לכבות את האש בצורה בטוחה תוך שימוש בלחץ מים גבוה. את ארון הכיבוי שבו ישנו הגלגלון יש לתחזק מידי שנה.

כיצד בוחרים ורוכשים ציוד?

התקנה, רכישה ובחירת הציוד הנכון לכם עליה להיות באמצעות חברות המתמחות במיגון אש. הציוד עליו להיות מותקן באופן מקצועי וכזה שעומד בכל התקנים של משרד הבטיחות והגהות ושל מכון התקנים הישראלי.

למידע נוסף: http://migun-esh.co.il/

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh