לקראת כניסה לגן? כל מה שצריך לדעת

לקראת כניסה לגן? כל מה שצריך לדעת

הדברים שאנחנו כהורים צריכים להתכונן אליהם לקראת תום חופשת הלידה חשובים לא פחות מהתהליכים שעוברים על הילד. החל מבחירת הפעוטון, דרך תקופת ההסתגלות ועד הכנת התיק – הנה המדריך המלא

הכניסה לגן כרוכה בחוויה עוצמתית עבור הילד. בין אם מדובר בפעוטון לילדים עד גיל 3 או בטרום-חובה ולאחר מכן גן חובה, ההורים צריכים להיערך לתקופת הסתגלות ארוכה ולהתכונן לרגרסיה מסוימת בהתנהגות. עם זאת, יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי להקל על הילד וכתוצאה מכך גם על המשפחה.

הקושי העיקרי מתעורר אצל אימהות אחרי חופשת לידה. 3 חודשים או אפילו חצי שנה כמובן לא מספיקים כדי לחזור לשגרה מלאה מבחינה פיזית, קוגניטיבית והורמונאלית, לכן המון אימהות מוצאות את עצמן במצוקה לא פחות מהילד. בנוסף, יש אימהות שרוצות להמשיך להניק גם אחרי הכניסה לפעוטון ולא תמיד ברור להן כיצד לעשות את זה.

כך תבחרו את הפעוטון שמתאים לכם

תקופת הסתגלות קצרה ומוצלחת מותנית בבחירה נכונה של הפעוטון. הגננת אמורה לספק לילדים תמיכה בזמן הזה, ללוות את ההורים ולעמוד לרשותם עם תשובות לשאלות הנפוצות. כדאי להורים לתת עדיפות לפעוטון או גן שמנוהלים על ידי גננת סובלנית ומנוסה אך גם דומיננטית ונוכחת. את התכונות האלה ניתן לבדוק באמצעות פגישות אישיות עם הגננת והמלצות מחברים, קרובים ובני משפחה.

בעת בחירת הפעוטון רצוי גם לברר על הרגלי אכילה ותזונה. אם רוצים להמשיך להניק את הפעוט, ניתן להשתמש במשאבות הנקה ולהכין מנות חלב מראש בשקיות שמיועדות לכך או במכלים אטומים. את המאגר ניתן גם להקפיא ולהוציא לפי הצורך של הילד, בלי לוותר על שגרת השאיבה וזרימת החלב בשדיים.

לאחר בחירת הפעוטון ותשלום דמי ההרשמה מגיע השלב הטכני של ההסתגלות וההכנות. יש להקפיד על כניסה הדרגתית לגן, ללוות את התינוק מדי יום ואולי גם להישאר איתו כמה דקות עד שהוא יסתגל. במקביל, רצוי לעשות הכל בשיתוף פעולה של הגננת והצוות על מנת שלא לפגוע בהסתגלות של שאר הילדים או ליצור לחץ מיותר.

מה אתם צריכים להביא לגן?

ברוב הפעוטונים והגנים עורכים יום היכרות להורים כמה שבועות לפני התאריך המיועד. זו הזדמנות טובה להכיר אחד את השני, להתרשם מהסביבה של הגן ולברר לגבי סוגיות שמטרידות אתכם. בנוסף, ודאו שאתם יוצאים מהגן עם רשימה מסודרת של דברים שאותם תצטרכו לאחר מכן להכניס לתיק של הילד.

קחו בחשבון שאתם אחראיים להביא לגן מגבונים לחים, חיתולים ומצעים. כדאי שבתיק יהיו כל הזמן בגדים להחלפה ורצוי להתעדכן מול הגננת כמה ימים לפני שמשהו נגמר, כדי לא להיתקע ברגע האחרון. לבסוף, הפרידו בין החששות שלכם לאלו של הילד ובצעו את אותו טקס פרידה מדי יום כדי להשיג יציבות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh