אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

רחובות מציינת את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במגוון אירועי וטקסי זיכרון עירוניים.

רחובות תציין את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במגוון אירועי זיכרון עירוניים – העצרת המרכזית תתקיים ביום שלישי (17.4) בשעה 19:45, בגן המגינים, רחוב הבנים 10.

ברחובות יתקיימו מספר אירועים וטקסים  לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ובראשם עצרת הזיכרון העירונית שתתקיים ביום שלישי (17.4) בשעה 19:45 בגן המגינים, כל האירועים הם בניהולה ובהפקתה של החברה העירונית.

השנה, יציינו בעצרת 70 שנים למלחמת העצמאות ותישא דברים נציגת המשפחות השכולות, אילנה דניאלי-הדני, אחותו של רב טוראי עמוס דניאלי ז"ל. דניאלי ז"ל לחם במלחמת העצמאות ונפל במהלך מבצע "חמץ", בהתקפה על העמדות הערביות ליד הכפר תל א-ריש. על אף החיפושים הרבים, גופתו לא נמצאה ומקום קבורתו אינו נודע עד היום.

העצרת תיפתח בצפירת אבל, הורדת הדגל לחצי התורן, הדלקת משואת זיכרון באמצעות לפיד שעשה את דרכו עם נציגי תנועות הנוער בעיר מבית דרור, הבית להנצחת השואה, על ידי עדה וחגית צפרירי, אלמנתו ובתו של סמל שמואל טנדליך ז"ל. גיורא דישון, בנו של של טוראי בנימין דישון ז"ל יקרא את היזכור.

בהמשך יקרא את הקדיש אלחנן פנקס, אחיו של טוראי אברהם פנקס ז"ל. את תפילת אל מלא רחמים  יישא רס"ב יצחק הרטמן לאחר הנחת הזרים. שירי הזיכרון יבוצעו על ידי הזמר, בן העיר, קובי מור, והזמרים מעיין בוכריס וסהר טויטו לצד חניכי בימת הנוער רחובות ובליווי הרכב מוזיקלי מבית "דן אב-שלום" העוסק בשיקום צעירים וצעירות בקהילה. העצרת בבימויה של רינת אלון, בניהולו המוזיקלי של מוישלה יוסף ובהנחייתו של חנניה קורש. העצרת תתקיים במעמד ראש העיר, רחמים מלול, נציג ממשלת ישראל ושר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, והרב הראשי לרחובות, הרב שמחה הכהן קוק.

בהמשך, בשעה 21:30, יתקיים בגן המייסדים ערב שירי לוחמים, זיכרון ומורשת – 'שרים וזוכרים', בסימן 70 שנים למלחמת תש"ח. הערב בהשתתפות תזמורת "קלאסיקה רחובות", שחקני תיאטרון רחובות וחניכי בימת הנוער רחובות, ובליווי האמנים שולה חן, חנן יובל, שי טרי וגיא ברכה. כמו כן, נשמע עדות אישית מפיו של חיים לוינוביץ', מיתומי כפר עציון. הערב בבימויו של ז'ק זרביב ובניהול מוזיקלי וניצוח של אופיר שמעוני.

נוסף על האירועים המרכזיים, תפיק החברה העירונית טקסי זיכרון בכל אחת משכונות העיר בשעה 20:00 – שכונת שעריים – באנדרטה שבמתחם מוריה (אולפנת צביה), שכונת מרמורק – בכיכר שבזי, שכונת אושיות – בגן הבנים (צמוד לבית הספר יבניאלי), שכונת כפר גבירול – גן הבנים, שכונת נווה יהודה – גן ששי (רחוב בארי פינת התאנה), שכונת קריית משה – גן הבנים, שכונת חבצלת – גן הטייס, שכונת אפרים/שיכון סלע – רחבת בית הכנסת תפארת אחים, ברחובות ההולנדית בבית הספר 'הרצוג', וברחובות החדשה ברחבת מתנ"ס חוויות שוויץ.

ביום שלמחרת (18.4) יתקיים טקס זיכרון בבית העלמין הצבאי בשעה 11:00 שבמסגרתו תישמע גם צפירת הדומיה. בנוסף יתקיים טקס הנחת זרים לזכר חללי גדוד 55 ליד האנדרטה ברחוב הרצל 213 בשעה 11:00, וטקס נוסף בשכונת נווה יהודה בגן הבנים בשעה 8:30.

כמדי שנה, לקראת יום הזיכרון נחבק את המשפחות השכולות באמצעות בית יד לבנים ובשיתוף תלמידי חטיבות הביניים בעיר, ונחלק לכל משפחה נר זיכרון, איגרת וציפורן אדומה.

כמו כן, בגלריה של בית יד לבנים תיפתח בערב יום הזיכרון בשעה 18:00, תערוכה רבת עוצמה ומטלטלת של האמנית רגלי רוגל, הנושאת את השם שלוש נקישות, המתייחס לנקישות על דלת משפחת החלל, הפצוע קשה, או הנעדר, ושלוש נקישות הרובה הנורות כמטחי כבוד בעת קבורת החייל. במרכז התערוכה תוצג סוכת אבלים מוקפת ורדים אדומים בוהקים, טריים ומפיצי ריח, אך אט אט הם קמלים, מתייבשים ומשאירים חורבן והרס. את התערוכה, המאזכרת קרבות כואבים ואירועים היסטוריים של המדינה, אוצרת רוני אנקורי, ומיכל גור, ילידת רחובות, תהיה אמנית אורחת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh