חישולי כרמל ותחום התעופה האזרחית והצבאית

חישולי כרמל ותחום התעופה האזרחית והצבאית

תעשיית התעופה ובכללה ייצור מערכות מוטסות וחלקי מטוסים הפכו לחלק בלתי נפרד מהתעשייה האזרחית והצבאית בישראל. בתחום התעופה האזרחית אמינות המטוסים, נוחות הטיסה ועלויות תפעול המטוסים הינם שלושת המרכיבים העיקריים המאפשרים תעבורת נוסעים ומטען ברחבי העולם, בין אם נסיעה לחופשה, נסיעה עסקית חשובה או משלוח מטענים תחום אשר תופס תאוצה בשנים האחרונות. כמו כן, למטוסים בין אם מאוישים או לא, חשיבות רבה בתעשייה הצבאית, דרישות גבוהות אלו מביאות את יצרני המטוסים לאתר את החברות המקצועית ביותר לייצור רכיבי המטוס.

המטוסים ממריאים עם חישולי כרמל

מפעל חישולי כרמל פועל במשך שנים רבות. עוד משנת 1961, שנת ייסודו, צוות מקצועי  של מנהלים ועובדים מייצרים חלקי מנוע  איכותיים למטוסים. בחישולי כרמל מייצרים חלקים מסגסוגות של ניקל וטיטניום המשמשים כחלקים בלתי נפרדים ממנועי המטוס. מבין החלקים האלה ניתן למנות חלקים סובבים מחושלים, דיסקים, טבעות, למנועים תעופתיים וטורבינות לייצור חשמל ימיות ויבשתיות.

עם היד על הדופק

חישולי כרמל מצליחה לגבור על מתחריה בזכות ניסיון וותק רב שנים, יכולות פיתוח וייצור אשר כולן מבוצעות בבית תוך הקפדה על עמידה בלוחות זמנים ותכנון מדוקדק. אלה כמה מאפיינים הייחודיים דווקא למפעל הצפוני הזה:

  • דואגים לעובדים – בחישולי כרמל מודעים לעובדה שפס הייצור של רכיבי המנועים תלוי רבות בעובדים. משום כך, לא זו בלבד שהם מעניקים להם את כל ההכשרה הדרושה (דוגמת חריטה על מכונות CNC), אלא גם מאפשרים סביבת עבודה איכותית ותומכת הגורמת להם להישאר ולעבוד במפעל במשך שנים ארוכות.
  • מרעננים את כללי הבטיחות – העבודה במפעל דורשת זהירות רבה והקפדה על כללי בטיוחת נוקשים ,דבר הנכון לכלל עובדי המםעל ובייחוד לעובדי השטח הנמצאים ליד מכונות הייצור השונות בכל עת. בחישולי כרמל שמים דגש על רמות האבטחה ומרעננים השקם וערב את כל כללי הבטיחות.
  • גיוון של מכונות – לצורך ייצור חלקי מנועים לתעופה האזרחית והצבאית , נדרש ציוד ומכונות שונות ומגוונות כדוגמת מכבשים, מכונות חריטה (CNC ומכונות קונבנציונליות), תנורים או מכונות חיתוך במים. צוות האחזקה של המפעל עושה את הנדרש להכשרת המכונות ושמירה על כושר וזמינות הייצור במפעל.
  • מוצרים איכותיים תוך זמן קצר –איכות המוצרים הינה מחויבות המפעל ללקוחות החברה מצד אחד, ועל מהירות הייצור מן הצד השני. מהנדסים מטלורגיים, מהנדסי איכות ואנשי מקצוע שונים מנהלים את כל שלבי הייצור בכל עת במטרה לשפר את זמני הייצור תוך מטרה לעמידה בלוחות זמני האספקה כפי שהוגדרו על ידי הלקוחות. כך שהרכיבים שהוזמנו יגיעו ליעדם תוך זמן קצר ובאיכות הנדרשת.
  • שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים – איכות המוצרים של המפעל תלויה לא רק בחומרי הגלם שמהם הם מיוצרים, אלא גם במכונות ובתהליכים המשמשים לייצור המוצרים. בחישולי כרמל מפעילים מכונות מתקדמות, כמו גם בתוכנה מקוונת לניהול מלאי המאפשרת למנהלים לקבל מידע עדכני על שלבי הייצור והמלאי בכל עת.

עובדים עם העולם

חישולי כרמל מספקת רכיבים למנועים ליצרניות המנועים המובילות בעולם. כך למשל, היא מייצרת רכיבים עבור החברות האמריקאיות PWA & PWC וג'נרל אלקטריק, החברה הגרמנית MTU וכן עבור החברה האיטלקית GE Avio.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh