עיריית רחובות קוראת לתושבים לצמצם במדורות ל"ג בעומר

עיריית רחובות קוראת לתושבים לצמצם במדורות ל"ג בעומר

לאור הערכת מצב של עיריית רחובות עם תחנת כיבוי אש והצלה ומשטרת רחובות: עיריית רחובות קוראת לתושבים לצמצם במדורות ל"ג בעומר.

לתושבים שיחליטו לקיים מדורות בכל זאת: יש לאחד מדורות כל שניתן, לשמור על מדורות קטנות, לגדרן, ולנהוג במשנה זהירות בהדלקתן וכיבוין. יש להקפיד על ההנחיות המפורטות של נציבות כיבוי אש והצלה. פקחי השיטור העירוני החלו באכיפה בהתאם ופינו הבוקר 3 מערומי קרשים למדורות, שהוצבו בניגוד להנחיות הבטיחות. צוותי לוחמי האש ברחובות יערכו הלילה סיורים יזומים ברחבי העיר.

לפני זמן קצר הסתיימה הערכת מצב בלשכת ראש העיר בהשתתפות אגף התנועה והשיטור העירוני, מפקד תחנה אזורית של כיבוי אש ברחובות ומשטרת ישראל.

מנכ"ל העירייה, דורון מילברג: "אנו מייחסים חשיבות רבה להמלצות הגורמים המוסמכים. בטיחות התושבים וילדיהם היא מעל לכל, ולכן אנו מליצים להמעיט בקיום מדורות. באם יוחלט לקיים מדורה בכל זאת, חשוב להקפיד על הנחיות נציבות כיבוי אש והצלה. אני קורא לתושבים לשמור היטב על כל כללי הזהירות בשל תנאי מזג האוויר שעלולים לסכן את כל הסביבה".

בשעה האחרונה המליץ המשרד להגנת הסביבה  כי לאור תנאי מזג האוויר וההיבטים הבריאותיים של זיהום האוויר, יש לקיים פעילות סביבתית אלטרנטיבית אחרת.

זאת בנוסף להנחיות נציבות כיבוי והצלה אשר המליצה לאחד מדורות, להבעיר מדורות קטנות ככל שניתן ולנהוג במשנה זהירות בהדלקת מדורות החג. הנחיות מפורטות של נציבות כיבוי אש בדבר איסור על עריכת מדורות שאינן עומדות בתנאים- מצורפות להלן.

תנאי מזג האוויר היום, על פי התחזיות, מאופיינים בשרב, רוחות מזרחיות ערות וטמפרטורות גבוהות. במצב כזה, האש במדורות עלולה להתפשט במהירות גדולה, ולסכן חיי אדם ורכוש.

עיריית רחובות ממליצה להמעיט במדורות ככל שניתן ובכל מקרה לנהגו במשנה זהירות. במידה ועורכים מדורה, מומלץ לאחד מדורות ככל שניתן, ולהמעיט בעריכתן, ולהבעיר מדורה קטנה ומגודרת היטב, רחוקה מחומרים דליקים.

יש לנהוג בזהירות יתירה בהדלקת מדורות ולהקפיד על הנחיות הבטיחות של נציבות כיבוי אשר המצורפות להלן.

במקביל, נערכים פקחי השיטור העירוני לאכיפת ההנחיות בכל הקשור למיקום המותר של הבערת מדורות. כבר מהבוקר הפקחים מסיירים על מנת לאתר מערומים של קרשים למדורות במקומות ללא היתר, ולדאוג לפנותם. לצורך כך הוכן מבעוד מועד מנוף של האגף לשיפור פני העיר. 3 מערומים של מדורות שהיו סמוכים מדי לבתי מגורים פונו על ידם הבוקר.

היום, יום רביעי, החל משעות הצהריים ועד לשעות הלילה הקטנות יסיירו ברחבי העיר ניידות הפיקוח והשיטור העירוני לאכיפת ההנחיות, וידרשו לכבות מדורות המובערות בשטחים ציבוריים שאינם מותרים לכך וכן מדורות אשר מובערות בניגוד לכל הנחיות הבטיחות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh