מינהלת ההתחדשות עירונית בקריית משה יוצאת לדרך!

מינהלת ההתחדשות עירונית בקריית משה יוצאת לדרך!

מאז הקמתה, לפני כחודשיים, פועלת המנהלת להתחדשות עירונית בשכונת קריית משה במרץ לקידום הנושא * בימים אלה נערכים במנהלת  למפגשי הסברה עם כל דיירי השכונה בכל אחד מ- 33 המתחמים העצמאיים, לטובת התנעת תהליך ההתחדשות העירונית.

אור גולדפרב, מנהלת המנהלת להתחדשות עירונית בקרית משה: "אנו פועלים על מנת להביא לשיפור באיכות החיים של תושבי השכונה. במים אלה אנו מפרסמים את מועדי המפגשים לכל מתחם לפי הכתובות של הדיירים ומודעות ייתלו על בנייני הבתים. תושבי השכונה מוזמנים לפנות אלינו באופן ישיר לעניינים אישיים וספציפיים".

המינהלת להתחדשות עירונית בשכונת קריית משה ברחובות, אשר הוקמה על ידי עיריית רחובות ומשרד הבינוי והשיכון, יוצאת לדרך ונערכת למפגשי הסברה לדיירי השכונה. המינהלת פועלת במטרה לקדם תהליכים חברתיים ומשתפים שיסייעו לתושבים בתהליך ההתחדשות העירונית ויקדמו התקשרויות מיטביות עם יזמים שיביאו לכל תושב ותושבת את מירב התמורות להם הם זכאים בתהליך המעבר לבניינים חדשים ופינוי הבתים שבבעלותם.

על מנת להבטיח את הצלחת התהליך, יש לבצע שלושה שלבים: על התושבים לבחירת נציגים מכל בניין שיקדמו את התהליך בשם כל הדיירים, לאחר מכן הנציגים יבחרו עו"ד לכל מתחם על מנת שייצג אותם וידאג לזכויות שלהם באופן מיטבי. השלב השלישי הוא בחירת היזם הרלוונטי לכל מתחם. לצורך התנעת התהליך והסברתו לתושבי השכונה המינהלת נערכת בימים אלה לקיום מפגשי הסברה עם כל דיירי השכונה. המפגשים ייערכו לכל אחד מ-33 המתחמים העצמאיים, בהתאם לצרכי כל מתחם ומתחם.

אור גולדפרב, מנהלת המנהלת להתחדשות עירונית בקרית משה: "אנו פועלים על מנת להביא לשיפור באיכות החיים של תושבי השכונה בטווח הארוך, באמצעות תהליכים מקצועיים מהירים ויעילים של התחדשות עירונית. כל זאת תוך סיפוק צרכי התושבים ושמירה על איכות החיים גם בתקופת הביניים. בימים אלה אנו מפרסמים את מועדי המפגשים לכל מתחם לפי הכתובות של הדיירים ומודעות ייתלו על בנייני הבתים. תושבי השכונה מוזמנים לפנות אלינו באופן ישיר לעניינים אישיים וספציפיים".

המינהלת אשר ממוקמת בסמוך למתנ"ס בשכונה, תעמוד לרשות בעלי הדירות והתושבים בכל שאלה ועניין בנושאים השונים, ביניהם, צפי ולוחות הזמנים לקידום תהליך התחדשות עירונית, נראות הבניינים החדשים במתחם הספציפי של כל דייר ודיירת, התארגנות ובחירת הנציגויות, תפקיד הנציגים והתחייבויותיהם לטובת הדיירים ועוד. בנוסף תספק לנציגי הבניינים שייבחרו, כלים מקצועיים וקורסים להרחבת הידע בתחומי המשפט, התכנון והכלכלה הרלוונטיים להתחדשות עירונית ולסוגיות הספציפיות בהן הם נתקלים ותיתן יעוץ משפטי בכל הסוגיות הקשורות להתחדשות העירונית, ביניהם קריטריונים לבחירת עורך דין, נושאים מרכזיים שהסכם צריך לכלול, מה צריכה לכלול הפנייה ליזמים ואיך למקסם את ההצעות שניתן לקבל מהם, נושאים המרכזיים שצריך לכלול הסכם עם יזמים ועוד.

פרויקט ההתחדשות העירונית בקריית משה פועל באמצעות המנהלת העירונית בשיתוף  פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים בשכונה, ביניהם פרויקט שיקום שכונות של משרד הבינוי והשיכון, אשר מקדם תהליכים חברתיים ופיסיים בשכונה; הצוות לעבודה קהילתית של האגף לשירותים חברתיים, הפועל לקידום התהליכים החברתיים בשכונה; מוקד קליטה עירוני, המעורה בחיי הקהילה האתיופית ומכיר את צרכיה, שכבר לפני חמש שנים פעל להעלאת המודעות של תושבי השכונה לתועלות וליתרונות של פרויקט "פינוי בינוי" באמצעות מפגשי הסברה, כנסים וסיורים שתרמו להגברת האמונה של תושבי השכונה בפרויקט; מתנ"ס חוויות קריית משה, אשר מארח את תושבי השכונה בכנסים, שיתופי ציבור ומפגשי הסברה ופועל ללא לאות להספקת כל השירותים הנדרשים להבטחת אירועים ברמה גבוהה ולשביעות הרצון של הקהילה. בנוסף, קיים שיתוף פעולה עם המרכז האקדמי פרס בפרויקט מלגה, שבו נפגשים כעשרה סטודנטים עם התושבים, משוחחים איתם ואוספים מידע פרטני לבניית פרופיל לשיפור תנאי הדיור לקראת המעבר לדירות חדשות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh