עיצוב בית בשחור ולבן – רק עם אדריכלית מנוסה

עיצוב בית בשחור ולבן – רק עם אדריכלית מנוסה

עיצוב בשחור ולבן אולי לא מתאים לכל בית ולכל מרחב, וגם לא לכל אדם, אבל עם אדריכלית מנוסה התוצאה תהיה מרהיבת עין במיוחד, מרתקת וייחודית – והרי בסופו של דבר זו המטרה העיקרית של עיצוב פנים, להעניק למרחבים השונים אישיות מובהקת.

שימוש נכון בלבן, שחור – ואפור

ראשית, חשוב להבין שעיצוב אדריכלי בשחור ולבן כולל לא רק את שני הגוונים שבשני הקצוות של סקאלת הצבעים אלא גם את כל האפורים שבתווך. שימוש מושכל בגווני האפור השונים מרכך את הדרמטיות של הלבן והשחור, שעלולה להיות עוצמתית מדי ולהשתלט על החלל, ואפילו להיות מעייפת במובן מסוים, וכך ליצור מראה מדויק להפליא שלא משעמם ולו לרגע אחד.

פיזור כתמי צבע

המלצה חשובה נוספת במסגרת עיצוב בית בלבן ושחור – כשכאמור כדאי מאוד לעשות זאת בליווי של אדריכלית מנוסה באופן כללי ובפרט אשת מקצוע שכבר התנסתה בסוג עיצוב ייחודי זה – היא לא לפחד מכתמי צבע כולל כאלה עזי מבע כמו ורוד, אדום, סגול זרחני, ירוק בוהק וכו'. שילוב צבעים שאי אפשר להתעלם מהם הוא טרנד פופולרי מאוד בימינו שכן אותם אזורים צבעוניים גם מדגישים את האופי של החדר ואת השילוב בין השחור ללבן וגם מהווים בעצמם מוקד עניין ואסתטיקה.

מינונים מדויקים של לבן ושחור ובפרט בחללים קטנים

הצבע השחור הוא בעל נוכחות עוצמתית במיוחד שכן מטבעו הוא בולע אור. מצד אחד הוא יוקרתי אבל מצד שני הוא עלול להיות קר וקודר, ולכן חשוב לאזן במדויק בינו לבין הלבן, ובפרט בחללים הקטנים יחסית – חלל קטן שיש בו יותר מדי שחור ופחות מדי לבן ייראה קטן יותר מכפי שהוא במציאות, ולכן מומלץ להתחיל עם הצבע הבהיר ורק לאחר מכן להוסיף את הפריטים הכהים.

באילו אלמנטים שונים משתמשת אדריכלית בעיצוב שחור ולבן?

כדי להפוך עיצוב בית בשחור ולבן למעניין יכולה אדריכלית להשתמש במגוון רחב של פריטים: למשל הרצפה יכולה להיות רצפת שיש לבנה צחורה או דווקא רצפה בצורת מעוינים בשחור ולבן (או צורה גאומטרית אחרת), הרהיטים יכולים להיות לבנים או שחורים ועוד פריט שתמיד מוסיף אסתטיקה לחלל הוא יצירות אמנות – קליגרפיה בשחור לבן למשל היא תוספת מבורכת מאוד לכל עיצוב אדריכלי.

משחקים של סימטריה וא-סימטריה

עוד נדבך מומלץ במסגרת עיצוב אדריכלי בלבן ושחור הוא משחקים של סימטריה וא-סימטריה. בעזרת הלבן והשחור ניתן ליצור מגוון רחב של צורות גאומטריות, אשליות פופ-ארטיות, עיצוב שמדמה תנועה ועוד – וכדאי לנצל את כל האפשרויות בהתאם לאופי הספציפי של כל חלל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh