יוצאים ל"דרך חדשה" ברחובות

יוצאים ל"דרך חדשה" ברחובות

תוכנית "הדרך החדשה" מבית ראש הממשלה, לסיוע ליוצאי אתיופיה, קורמת עור וגידים להטמעה מיטבית ברחובות, לאחר מיפוי מקיף של כל הצרכים בחינוך הפורמלי והבלתי- פורמלי.

"הדרך החדשה" הינה תכנית של משרד ראש ממשלה שעיקרה שילוב מיטבי של אזרחים ממוצא אתיופי בכל תחומי החיים. כל משרדי הממשלה משולבים בתכנית, כל אחד בתחומו מתקצב פרויקטים ברשות המקומית.

בניגוד לתכניות בעבר שתקצבו תוכניות ייחודיות, החידוש בתכנית "הדרך החדשה" הינה הקפדה על שילוב יוצאי אתיופיה בתוכניות הקיימות בעיר.

כשלב מקדים ליישום התוכנים גם בעיר- נערך ברחובות מיפוי  מקיף ומעמיק שכלל מיפוי  בחינוך פורמאלי: הגיל הרך, גני ילדים, בתי ספר. מעורבות והשתתפות (חינוך בלתי פורמאלי): חוגים, תנועות נוער, תכניות הכנה לצבא, מועצת נוער ועוד, משפחה וקהילה – רווחה: תכניות לאוכלוסיות  היעד על כל הרצף.

לפני כשבוע התכנסה הוועדה הרשותית של "הדרך החדשה" ברחובות, בראשותו של יו"ר הוועדה, מחזיק תיק החינוך, ובהשתתפות מנהלת מטה היישום ממשרד ראש הממשלה- טלל דולב, מנהלי אגפים, מנהלי מחלקות, מנהלי תוכניות  ופעילים יוצאי אתיופיה.

בפני הוועדה הוצגו נתוני המיפוי בשקיפות מלאה, תוך קיום דיון משמעותי לתוצאות המיפוי, ולבסוף – קביעת עקרונות מובילים ליישום התכנית בעיר רחובות.

חשוב לציין כי מתקיים שיתוף פעולה מלא וחשיבה משותפת עם נציגי ציבור יוצאי אתיופיה, להטמעה מירבית של התוכניות הרבות אותם מפעילה העירייה בתחומים השונים, תוך מחויבות מלאה למתן הזדמנות שווה לכל אחד.

אחת ההחלטות שהתקבלו הייתה על מתן דגש על הגיל הרך, הדרכת הורים ומתן כלים, וכן הדרכת צוותים חינוכיים.

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות: "ייחודיותה של רחובות מאופיינת בפסיפס אנושי רחב ומגוון. הגירה חיובית וגידול משמעותי באוכלוסייה, מחייבים חשיבה פורצת דרך בהתמודדות עם האתגרים הרבים העומדים בפני הרשות והגורמים הרלוונטיים. "הדרך החדשה" נותנת לנו הכוונה וכלים על מנת לסייע האופן מיטבי לאוכלוסיית יוצאי אתיופיה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh