ככה תרוויחו כמה שקלים – מכירת תכשיטים ישנים

ככה תרוויחו כמה שקלים – מכירת תכשיטים ישנים

יש דרכים להרוויח כסף שאולי עוד לא חשבתם עליהן, כמו למשל, ממכירה של תכשיטים ישנים. לעיתים אנחנו מקבלים לידינו תכשיטים כמתנה, בין אם אלה פריטים שעברו בירושה במשפחה או  תכשיטים שרכשנו בעבר אך נותרו כשהם מעלים אבק בתיבת התכשיטים שלנו.

לא חבל על הכסף שאתם לא מרוויחים עליהם? הגיע הזמן לבחון כיצד ניתן להפיק ערך מהתכשיטים, במיוחד אם הם עשויים מכסף או זהב.
אז מהן האופציות שעומדות לרשותכם וכיצד עובד תהליך המרת תכשיטים לחומר גלם או מכירתם לצורך תשלום וכיצד תפקידו את הרווח המקסימלי ממכירה זו? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

המתכת קובעת

תכשיטים ישנים כשלעצמם לא מהווים מקור הכנסה, אבל תכשיטים ממתכות יקרות בהחלט יוכלו להסב לכם ערך נאה ואפילו מזומן ביד ומיד. לרוב ניתן למכור תכשיטים שעשויים מזהב, כסף, פלטינה ופלדיום, והסיבה לכך פשוטה. מדובר במתכות יקרות שמחירן עולה, במיוחד בתקופות כלכליות של משבר או אתגרים בשווקים.

תמיד יהיה ביקוש למתכות יקרות וכל תכשיט ממתכת יקרה ניתן לזקק, להתיך ולברוא ממנה תכשיט חדש או להשתמש בה לצרכים שונים והמחיר עולה ככל שאחוז המתכת המקורי גבוה יותר בתכשיט. מבין ארבעת המתכות הנחשקות, אין ספק שתכשיטי זהב יניבו עבורכם את הערך הגבוה ביותר, כיוון שהזהב היא המתכת היקרה ביותר ולכן יש לה הכי הרבה ביקוש.

למה כדאי למכור?

תכשיטים ישנים כדאי למכור כשהם אינם בשימוש או כשאתם זקוקים לכסף מזומן מהיר. זכרו שתכשיטים יקרים דורשים מכם גם תשלום ביטוח, למקרה שחלילה יגנבו או יינזקו. ככל שאתם מחזיקים יותר זמן בתכשיטים יקרים, כך אתם לא מרוויחים עליהם כסף ועשויים לאבד מערכם ואף לאבד קליל מקור להכנסה.

אם תמכרו תוכלו למכור בזמן הנכון – כשערך המתכת עולה בשווקים ובחברות מסוימות לקבל ערך מיטבי בעד התכשיט וגם במסלול הנכון שלכם ביותר: צ'ק, מזומן או להמיר את התכשיט בתכשיט אחר, שכן תשתמשו ותאהבו.

למי מוכרים?

שאלה טובה. חשוב לבחור חברות תכשיטים וחברות שסוחרות במתכות אמינות ומומלצות בשוק. חשוב לבחון שהחברה תעניק לכם תמורה הוגנת למוצר ובאמת תשלם לכם בכסף ולא תנסה להוריד מערך התכשיט או תגביל אתכם בהטבה של זיכוי בלבד. אין צורך להיכנס לניהול משא ומתן עם חברה מקצועית, כיוון שחברה אמינה מחשבת את ערך המתכת לפי שווי הבורסה העולמי.

במקרה של זהב למשל, ככל שאחוז הזהב הטהור בתכשיט גבוה יותר – כך תקבלו יותר. שווי של אחד גרם מתייחס לכמות הקרט של התכשיט – K9, K14, K18, K21, K24. חברה מומלצת תשקול את התכשיט ללא התחייבות מצדכם ותעניק לכם הצעת מחיר שתוכלו לבדוק לפי שוויו הבורסאי של הזהב.

במקרה של תכשיטי כסף, ערכו של הכסף נאמד במידות הטוהר הבאות:  טוהר 99.9% – 999 אלפיות, טוהר 92.5% – 925 אלפיות, טוהר 83.5% – 835 אלפיות, טוהר 80% – 800 אלפיות. גם את שוויים של תכשיטי כסף ניתן לבחון בזמן אמת.
אגב, לא חייבים למכור רק תכשיטי זהב שלמים וניתן לנסות למכור כל חלק מתכתי מתכשיט ואפילו חפתים, שעונים ושברי תכשיטים.

חשוב לדעת שבשוק מתכות יקרות נסחרות בערכים דולריים וביחידות משקל אונקייה – יחידת משקל קדומה. לכן, בטרם אתם סוחרים בתכשיטי זהב או כסף או כל מתכת יקרה אחרת, חשוב שתבינו מהי יחידת משקל ותעריכו את התשלום הצפוי על מנת לבחון שהחברה לה אתם מוכרים התכשיטים כן מתגמלת אתכם כראוי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh